SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

De jury aan het woord: Catherine Hermans (Happiness) over Direct

Donderdag 3 Augustus 2017


De jury aan het woord: Catherine Hermans (Happiness) over Direct
Een babbel met Catherine Hermans (copywriter bij Happiness Brussels), die in de Shortlist Jury zetelde voor Direct. De competitie waarin These Days de meubelen redde met het onvermijdelijke ‘Coins of Hope’ (Bronze).
 
Hoe heb je deze jury beleefd en wat waren de richtlijnen van juryvoorzitter Ted Lim?
Als lid van de Shortlist Jury heb ik dus het grote werk van thuis uit gedaan. Ik ben blij dat ik hier in Cannes de andere juryleden kon ontmoeten om met hen van gedachten te wisselen. De juryvoorzitter vroeg ons te letten op de sterkte van de boodschap en op de 'directheid' naar de doelgroep.
 
Hoe zie je jouw rol als jurylid? Waar let je op? Waarmee wil je met jouw bijdrage het verschil maken?
Ik had me voorgenomen om vooral te letten op vernieuwende business solutions die merken vooruit helpen. Wat me opviel, is dat campagnes die iedereen al opgepikt heeft via sociale media, hier vanzelf al een voetje voor krijgen. Niet dat die hier onterecht scoren, maar ik had vooral oog voor kleinere campagnes en interessante ideeën die nog “ongezien” waren.
 
Was er veel consensus tussen de juryleden of eerder discussie, vooral bij het kiezen van de Grand Prix ('Google Home of the Whopper')?
Via de chatbox konden we overleggen of bepaalde campagnes wel het label 'Direct' verdienden, wat niet altijd het geval was. Wat de Grand Prix betreft, weet ik dat eerst 'Fearless Girl' die zou halen. Maar dat is op een haartje na niet gelukt. Ik vind 'Google Home of the Whopper' niet zo verrassend. Deze campagne heeft mijn hart niet gestolen. 'Fearless Girl' vind ik wel heel mooi als gebaar en een ongelofelijke PR-case.
 
Waarom waren er niet meer Belgische leeuwen?
Misschien zijn onze campagnes te kleinschalig in vergelijking met die van andere landen.
 
Wat zijn jouw favorieten?
Wat ik heel leuk vind is de wieg van 'Max Motor Dreams' voor Ford, van Ogilvy Madrid. Er waren ook heel wat grappige cases, zoals de 'Anti Pinky Pint' van DDB voor Barbarian, voor machomannen die willen vermijden dat ze hun pink uitsteken tijdens het drinken van een glas bier. 'The Human Metal Initiative', die in Innovation de Grand Prix haalde, wil ik zeker ook vermelden.



ARCHIVE / BEST OF CANNES LIONS 2015






INTERVIEW

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier