SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

CB Awards: GP voor Friendship en DDB, Agency of the Year

Vrijdag 2 Juni 2017


CB Awards: GP voor Friendship en DDB, Agency of the Year
Dit jaar zijn er twee grote winnaars op de Creative Belgium Awards: Friendship en DDB Brussels. De eerste won de enige Grand Prix van deze editie, met ‘Nello & Patrasche’ voor Stad Anwerp in Outdoor; de tweede werd voor het tweede opeenvolgende jaar en met de vingers in de neus (25 punten meer dan de tweede) bekroond tot Agency of the Year. In totaal kregen de troepen van Peter Ampe en Odin Saillé 18 hoedjes, waarvan vier gouden, zes zilveren en acht bronzen.
 
Op het tweede schavotje van het podium staat Happiness met zijn drie Gold, vier Silver en zes Bronze. Dat is twee Gold minder dan FamousGrey dat wel ‘maar’ drie Silver en geen enkele Bronze krijgt. Resultaat, zeven punten minder dan het gelukkige bureau en de derde plaats op het podium...

De top vijf wordt vervolledigd door Air en mortierbrigade. Daarna volgen These Days, Publicis Brussels, Friendship, BBDO, Darwin, Duval Guillaume, TBWA en LDV United.
 
De juryleden kozen in totaal 1 GP, 16 Gold, 33 Silver en 40 Bronze uit de 680 inschrijvingen voor de competitie (versus 14 Gold, 35 Silver en 48 Bronze uit 733 ingeschreven campagnes vorig jaar).

Ontdek hier het volledige palmares en hier de Grand Prix en alle gouden campagnes.

 



ARCHIVE / AWARDS






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier