SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

CB Awards: GP voor Friendship en DDB, Agency of the Year

Vrijdag 2 Juni 2017


CB Awards: GP voor Friendship en DDB, Agency of the Year
Dit jaar zijn er twee grote winnaars op de Creative Belgium Awards: Friendship en DDB Brussels. De eerste won de enige Grand Prix van deze editie, met ‘Nello & Patrasche’ voor Stad Anwerp in Outdoor; de tweede werd voor het tweede opeenvolgende jaar en met de vingers in de neus (25 punten meer dan de tweede) bekroond tot Agency of the Year. In totaal kregen de troepen van Peter Ampe en Odin Saillé 18 hoedjes, waarvan vier gouden, zes zilveren en acht bronzen.
 
Op het tweede schavotje van het podium staat Happiness met zijn drie Gold, vier Silver en zes Bronze. Dat is twee Gold minder dan FamousGrey dat wel ‘maar’ drie Silver en geen enkele Bronze krijgt. Resultaat, zeven punten minder dan het gelukkige bureau en de derde plaats op het podium...

De top vijf wordt vervolledigd door Air en mortierbrigade. Daarna volgen These Days, Publicis Brussels, Friendship, BBDO, Darwin, Duval Guillaume, TBWA en LDV United.
 
De juryleden kozen in totaal 1 GP, 16 Gold, 33 Silver en 40 Bronze uit de 680 inschrijvingen voor de competitie (versus 14 Gold, 35 Silver en 48 Bronze uit 733 ingeschreven campagnes vorig jaar).

Ontdek hier het volledige palmares en hier de Grand Prix en alle gouden campagnes.

 



ARCHIVE / AWARDS






INTERVIEW

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding



DOSSIER  



AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier