SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

CB Awards: GP voor Friendship en DDB, Agency of the Year

Vrijdag 2 Juni 2017


CB Awards: GP voor Friendship en DDB, Agency of the Year
Dit jaar zijn er twee grote winnaars op de Creative Belgium Awards: Friendship en DDB Brussels. De eerste won de enige Grand Prix van deze editie, met ‘Nello & Patrasche’ voor Stad Anwerp in Outdoor; de tweede werd voor het tweede opeenvolgende jaar en met de vingers in de neus (25 punten meer dan de tweede) bekroond tot Agency of the Year. In totaal kregen de troepen van Peter Ampe en Odin Saillé 18 hoedjes, waarvan vier gouden, zes zilveren en acht bronzen.
 
Op het tweede schavotje van het podium staat Happiness met zijn drie Gold, vier Silver en zes Bronze. Dat is twee Gold minder dan FamousGrey dat wel ‘maar’ drie Silver en geen enkele Bronze krijgt. Resultaat, zeven punten minder dan het gelukkige bureau en de derde plaats op het podium...

De top vijf wordt vervolledigd door Air en mortierbrigade. Daarna volgen These Days, Publicis Brussels, Friendship, BBDO, Darwin, Duval Guillaume, TBWA en LDV United.
 
De juryleden kozen in totaal 1 GP, 16 Gold, 33 Silver en 40 Bronze uit de 680 inschrijvingen voor de competitie (versus 14 Gold, 35 Silver en 48 Bronze uit 733 ingeschreven campagnes vorig jaar).

Ontdek hier het volledige palmares en hier de Grand Prix en alle gouden campagnes.

 



ARCHIVE / AWARDS






INTERVIEW

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier