Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

DVLR DDB op de fiets en aan tafel voor Visit Flanders

Zondag 31 Maart 2024

DVLR DDB op de fiets en aan tafel voor Visit Flanders

Vlaanderen staat bekend om zijn klassiekers, in het wielrennen én in de keuken. Voor Toerisme Vlaanderen, en meer bepaald Cycling in Flanders, kwam DVLR DDB op het unieke en geniale idee om beide te combineren en zo de internationale aandacht te vestigen op Vlaanderen als niet te missen fietsbestemming.

Het wielerseizoen is enkele weken geleden begonnen. Voor veel toeristische diensten is dat het moment waarop ze hun land naar voren schuiven als de perfecte fietsbestemming. Zo ook voor Cycling In Flanders, het fietsmerk van Toerisme Vlaanderen dat van de gelegenheid gebruik wil maken om zoveel mogelijk wielertoeristen naar het noorden van het land wil lokken.
 
Daartoe besloot DVLR DDB om in plaats van in te zetten op de fiets, ‘Stoofvlees-friet’ in de kijker te zetten: “Vlaanderen staat bekend om zijn lekkere frietjes, vaak met een heerlijke portie stoofvlees”, aldus CD Kwint De Meyer. “Een zalige combinatie, zeker na een mooie tocht over de beroemde kasseien en hellingen van Vlaanderen. Daarom bedachten we de perfecte synergie: een energy gel, populair bij professionele en amateurrenners voor een energieboost tijdens de inspanning, rechtstreeks geïnspireerd door onze grootste culinaire klassieker.”
 
Voor de productie van de gels werd er samengewerkt met smaakexperten van Unicum Trade Botanicals die de juiste aroma’s kozen om de Vlaamse Klassieker alle eer aan te doen. De packaging werd voorzien door DeVe-Pack.
 
“De eerste reactie van mensen zegt veel: ze zijn een klein beetje verrast, maar vooral heel benieuwd”, vervolgt Kwint De Meyer. “De Flemish Classic energy gel is de ideale conversation starter én uithangbord om fietsen in Vlaanderen te promoten. Zalig fietsen en zalig eten, daar draait het bij ons toch om?”
 
De gel is gratis en in beperkte oplage beschikbaar voor buitenlandse wielertoeristen via cyclinginflanders.cc. Daar vinden ze ook goede adresjes om te smullen van een échte portie stoofvlees met frietjes. Smakelijk!
 
‘Ride the Flemish Classics. Eat the Flemish classics’ omvat ook een spot van Czar in een regie van Alex Orma. Die wordt online uitgezonden via de kanalen van Cycling Flanders, alsook in Italië, Spanje, Nederland en het Verenigd koninkrijk. Ook op het menu, 5000 gels met flyers in de toeristische diensten van de landen in kwestie.
Assets :
Credits :
Client: Toerisme Vlaanderen, Cycling in Flanders
Contacts: Dries Verclyte, Lien Brusselmans 
Agency: DVLR DDB
Creative Director: Kwint De Meyer
Creatives: Jannis Min Jou, Thomas De Boeck
Managing Director: Maarten Vanthemsche
Account: Elena Janssens, Lore Desmet
Strategy: Fiona Boyle, Margot Dedrijvere 
Photographer: Antoine de Bellefroid
Production: CZAR, MAKE (Greet Van Thillo, Lore Desmet)
Director: Alex Orma
Designer: Glenn Vanhasselt
Executive Producer: Eurydice Gysel
Producer: Maarten De Sutter
Ass producer: Lena Vandam
DOP: Sander Vandenbroucke
Art Director: Chris Lievens
Editor: Manu Van Hove, Dries Derycke, Alex Orma
Post Production: CZAR, MAKE
Post Producer: Bieke De Keersmaecker