Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Publicis neemt de tijd voor Orange

Zondag 18 Februari 2024

Publicis neemt de tijd voor Orange

Met de overname van VOO zet Orange Belgium opnieuw een grote stap voorwaarts op het vlak van technologie en innovatie: dankzij het gigabit netwerk kunnen mensen nu overal in België rekenen op ultrasnel internet van de hoogste kwaliteit. Dat is echter geen reden om niet de tijd te nemen en te genieten van wat echt belangrijk is: aldus het idee achter de nieuwe campagne die Publicis Groupe bedacht.

“Februari 2024 betekent een keerpunt voor Orange: het gigabit netwerk dekt nu heel België, zodat iedereen kan genieten van een supersnelle internetverbinding”, aldus de telecom- en digitale dienstenoperator.
 
Vandaar dat Publicis Groupe een briefing kreeg met een drievoudige doelstelling: Orange positioneren als een performant telcomerk met ultrasnel internet, de merkentrouw verder versterken en, last but not least, differentiërend communiceren door Orange te positioneren als het ‘menselijke’ telco-merk, waarvoor technologie ten dienste moet blijven staan van ons leven en niet omgekeerd.
 
“Om aan al deze doelstellingen te voldoen, hebben we een creatief platform ontwikkeld dat gebaseerd is op een echte marktpositie: een menselijk inzicht dat iedereen kan herkennen”, aldus Naïm Baddich, CD van Publicis Groupe.
 
“Technisch gezien kan deelname aan de giga-race een echte demonstratie van kracht zijn, maar veel belangrijker is waaraan mensen prioriteit geven in hun leven en wat ze met deze technologie doen. Met deze campagne wilden we het menselijke aspect weer centraal stellen bij hun verwachtingen en zorgen: in plaats van altijd maar sneller te willen gaan, is het belangrijk om te genieten van wat echt belangrijk is. En laat snelheid waar ze hoort: bij de verbinding.”
 
Het geheel toont op humoristische wijze dat belangrijke momenten, zoals een trouwfeest of een romantisch diner, niet zo snel voorbij hoeven te gaan. De provider wil zijn gebruikers aanmoedigen om verantwoord om te gaan met technologie en vooral te genieten van het moment...
 
“Deze 360-campagne is opgedeeld in twee fases. Ten eerste met een bioscoopspot en twee tv-spots, waarvan de eerste op 19 februari en de tweede op 26 februari wordt uitgezonden, een OOH- en een SoMe-video, evenals een MOF-affichagenetwerk en een 2m2-netwerk, beide met DOOH-versie. De tweede, meer tactische fase zal bestaan uit radiospots, bushokjes en DOOH in stations en winkelcentra, maar ook weer digitaal en SoMe.”
Assets :
Credits :
Client: Orange.
Contacts: Isabelle Vanden Eede, Miguel Aguza, Delphine Lenel, Isabelle Hankard, Oriane Saloum, Simon Van Cauteren
Agency: Publicis Groupe
Client Lead: Kaat Danneels
Account Director: Caroline Ropsy
Account Manager: Adeline André
Account Executive: Mégane Becker
Chief Strategy Officer: Berten Peremans
Strategy Director: Aurélie Russanowski
Sr Brand & Campaign Strategist: Nicolas Vergauwen
Brand & Campaign Strategist: Jorinda Hasa
Content Strategist: Christina Goosdeel
Chief Creative Officer: Eduardo Marques
Creative Director: Naïm Baddich
Creatives/Concept Providers: Maarten De-Maayer & Daniel Vanden-Broucke
Copywriter FR: Philippe Dorval
Content Lead: Joyce Poelmans
Content Creator: Jeroen Van Laethem & Louise Vankueken
Head of Art: Guilherme Nunes
Design & DTP Lead: Romaine Dhainaut
Creative Designer: Mauro Cordella, Natacha De Nauw, Christopher Goossens, Justine Depape, Benoit Germeau
3D & Motion Designer: Christopher Goossens
Sr Infographist/DTPer: Thierry Staes
Moving Images Producer: Daan Feytongs & Marc Van Buggenhout
Sound Lead: Daria Karakoz
Sound Producer: Tom Garcia
Sound Engineer: Mathias Lewis
Digital Production Lead: Teo Rasmerita
Production or radio house: Producteur Provocateur
Director: Andrea Jade Colomb
DOP: Pierre de Villiers
Executive Producer: Eric Daem
Line Producer: Thomas Landeloos
Service Production: Superkind
Post production: Thijs Hasselman
Media Contacts: Virginie Van Rossum, Valentina Ni, Ariane Verhoeven