Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Silk in een vingerknip voor Proximus

Zondag 7 Mei 2023

Silk in een vingerknip voor Proximus

Supersnel en stabiel: de fiber van Proximus is het internetnetwerk van de toekomst. Om dat te bewijzen aan de Belgen die nog niet overtuigd zijn van de voordelen die de technologie biedt, creëerde Silk een muzikale campagne die de toon zet voor de levenswijze die fiber zijn gebruikers kan bieden.


Voor deze nieuwe campagne besloten Proximus en zijn ecosysteem van bureaus fiber het ritme mee te geven van ‘Fever’, de hit van Peggy Lee, met een cover waarin de opkomende Belgische artieste Rori (die zopas ‘Ma Saison en enfer’ releaste, nvdr) de verdiensten van de technologie bezingt.
 
“Proximus hecht veel belang aan de promotie en ondersteuning van Belgische artiesten”, aldus creative Zoé De Priester. “Rori is een veelbelovende jonge artieste die toevallig net haar nieuwe album releast. Haar krachtige stem past perfect bij het empowerment dat we onze campagne willen meegeven.”
 
Alles werd magistraal in beeld gebracht door regisseur Brice VDH in een productie van Disturb Studio. We maken kennis met een ultrageconnecteerde mama die illustreert hoe fiber het dagelijks leven van haar gezin vergemakkelijkt: telewerken terwijl haar zoon en zijn vriendjes videogames spelen, stofzuigen of de hond eten geven in een vingerknip, de deur openen op afstand, allemaal even makkelijk en vlotjes.
 
Met andere woorden en zoals Proximus het formuleert: fiber maakt je baas over je huis en je netwerk, wat je gezinssituatie of behoeften ook zijn.
 
Je ontdekt het op televisie en de sociale netwerken, waaronder TikTok, met de kostbare hulp van creators voor een educatiever luik rond de voordelen van fiber. OOH en radiospots maken de campagne volledig.
 
Nog even preciseren dat ‘I’ve Got The Fiber’ binnenkort ook een luik voor kleine en middelgrote ondernemingen krijgt. Daarin ontdekken we het dagelijks leven van een zelfstandige schrijnwerker en dat loopt naar verluidt even vlotjes.
Assets :
Credits :
  • Client : Proximus
  • Contacts : Emmanuelle Puttemans, Silvia Weiler, Kelly De Groote, Aurélie Denayer
  • Ecosystem : SILK
  • Agency : FamousGrey
  • CD : Peter Ampe
  • Client Service Director : Catherine De Block
  • Account Director : Audrey Semal
  • Account Manager : Roozbeh Ahmadi
  • Account Executive : Matti Verhaegen
  • Strategy Director : Jonathan Detavernier
  • Creation : Zoé De Priester
  • Creation : Yana Gestels
  • Copy Nl : Koen Van Deun
  • Designer : Elsa Gervais, Sacha Lempereur & Simone Curzi
  • Digital Strategist : Wies Dickens
  • Social Media Manager : Florentien Duquet & Evelien Peeters
  • Head of Production : Myriam Maes
  • RTV Producer : Marie Libouton
  • Post-Producer : Birgit D’hont
  • Sound Engineer : Famousgrey Productions - Mathieu Savenay
  • Online : Gilles Desplanque
  • DTP : Franco Scaramuzza
  • Media Planner : Proximus - Séverine Legrand
  • Media Buying : Essence Mediacom (as a part of SILK)
  • Digital Agency : iO (as a part of SILK)
  • Account DIrector : Jeremy Demoor
  • Digital Project Manager : Nisrine Dribi
  • Film Production Company : Disturb Studio
  • Director : Brice VDH
  • DOP : Bjorn Charpentier
  • Producers : Emeline Fouya, Julien Fouya
  • Online Edit : DuGraphisme etc. - David Nataf
  • Social Edit : Charlotte Demanet
  • Photographer : Selim Djegham
  • Music Composition : poum tchak – Nicolas Mouquet & Antoine Geluck
  • Singer : Rori