SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

LDV United vlekkeloos voor Indevuilbak

Vrijdag 4 Juli 2014


LDV United vlekkeloos voor Indevuilbak
Assets :
print radio 'Wendy' radio 'Kenny' radio 'Jonas' radio 'Tom' radio 'Hugo'
Credits :
Client : Indevuilbak
Contacts : Nele Bollen (OVAM), Adriaan Lowet (Fost Plus)
Agency : LDV United
Account Team : Julie Oostvogels, Eva De Gendt
Creation : Han Verschaeren
Creation : Ruben Van Maldeghem
Strategy : Kristof Janssens
Design : Jeffrey Uten, The Last Dodo
Radio Production Company : Cobra

LDV United creëerde de jaarlijkse sensibiliseringscampagne voor het gedeelde platform van OVAM en Fost Plus, ‘Indevuilbak. Net voor het mooiste (en dus hopelijk warmste) seizoen van start gaat, moet die de aandacht trekken voor de problematiek van het zwerfvuil.

Eindelijk is het zomer en begint de vakantie. Met de daarbij horende barbecues, picknicks, citytrips, excursies en zijn… afval. Meer dan in eender welk ander seizoen wordt er in de zomer gesluikstort: mensen gaan meer naar buiten, verbruiken meer en vervuilen dus meer. Elk jaar opnieuw komt ‘Indevuilbak’, het platform dat ontwikkeld werd door de Openbare Vlaamse Afvalstoffenmaatschappij (OVAM voor de intimi) en Fost Plus, een privé-organisatie die instaat voor de promotie, coördinatie en financiering van de selectie, inzameling, sortering en recyclage van huishoudafval in België.
 
“Dit jaar voert ‘Indevuilbak’ campagne rond het thema dat een propere buurt ook een plezantere buurt is”, aldus de adverteerder. “We wilden een positief collectief verantwoordelijkheidsgevoel creëren. Als een straat proper is, is het veel aangenamer om er te wonen en daalt de kans op zwerfvuil. Sluikstorters zijn minder geneigd hun afval in een nette buurt achter te laten.”
 
De campagne is het werk van LDV United en omvat affichage, radio en raamposters. De affiches worden aangeplakt op de plaatsen waar zwerfvuil voor de meeste problemen zorgt, dus vooral op straat en langs de snelwegen.
 
De radiospots zetten de luisteraars er op een humoristische wijze toe aan hun afval in de vuilbak te gooien. Dat doen ze aan de hand van op het eerste gehoor ‘onfrisse’ personages die korte metten maken met alle vooroordelen door hun afval in de vuilbak te gooien. Je kunt het allemaal beluisteren op mm.be, waar al het campagnemateriaal gepost werd.
 
We preciseren nog dat iedereen de actie in zijn buurt kan steunen door een poster aan zijn raam te hangen. De posters worden op 27 juli bij de krant De Zondag gestoken en zijn ook beschikbaar via de officiële distributiekanalen van alle Vlaamse gemeenten.
 
Vermelden we tot slot nog de website www.indevuilbak.be waar bezoekers (onder andere) de eerder genoemde posters kunnen personaliseren om op te roepen tot een propere buurt






INTERVIEW

Barbara Verougstraete (The Oval Office):

Barbara Verougstraete (The Oval Office): "Podcast is een impactvolle tool voor storytelling"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier