Fr

Campaigns

mortierbrigade/Kia : "The Commercial Brake"

Dinsdag 24 April 2018

mortierbrigade/Kia :



De Kia Niro heeft een autonome noodremhulp en stopt daardoor altijd op tijd in geval van nood. Om deze innovatieve technologie te demonstreren, kwam mortierbrigade op het idee om een reclamespot te maken die je net hetzelfde laat doen op televisie: op tijd stoppen. De televisiespot staat aan het einde van het reclameblok en waarschuwt je wanneer de reclame stopt en je programma terug begint. Kijkers die de reclame niet doorspoelen zien een gewone reclamespot, maar mensen die doorspoelen worden gewaarschuwd dat hun film begint en stoppen daardoor op tijd. Het idee van mortierbrigade vond meteen gehoor bij de creatieve afdeling van SBS en zo ging de bal aan het rollen.
 
Jens Mortier, CD van mortierbrigade: “Reclame doorspoelen is een taboe in onze sector. Wij hebben dat taboe net gebruikt om er een idee uit te halen. Een bepaald percentage van de kijkers spoelt nu eenmaal reclame door, dus waarom niet een spot maken die ook voor hen bedoeld is? Onze Commercial Brake geeft een betere kijkervaring en is zeer relevant voor Kia want het toont het innovatieve karakter van het merk. Een verrassend idee dat perfect aansluit bij de brand promise van het merk: Kia. The power to surprise.”
Assets :
Credits :
  • Client : Kia
  • Contacts : Johan Vanden Bergh, Matthieu Fores
  • Agency : mortierbrigade
  • CD : Jens Mortier
  • CD : Joost Berends
  • CD : Philippe De Ceuster
  • Managing Director : Evert Vermeire
  • Creation : Danny Vissers
  • Creation : Yana Gestels
  • Strategy : Dorien Mathijssen
  • Lead Producer : Lore Meert
  • PR Manager : Anne-Cécile Collignon
  • Graphic Design : Vito Latorrata
  • Media Company : SBS / Steve Brouwers
  • Production : 2Frame / Jasper Vander Elst
  • Sound Studio : Raygun/ Peter Baert