SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

mortierbrigade/Kia : "The Commercial Brake"

Dinsdag 24 April 2018


mortierbrigade/Kia :
Assets :
'The Commercial Brake' 'The Commercial Brake - FWD'
Credits :
Client : Kia
Contacts : Johan Vanden Bergh, Matthieu Fores
Agency : mortierbrigade
CD : Jens Mortier
CD : Joost Berends
CD : Philippe De Ceuster
Managing Director : Evert Vermeire
Creation : Danny Vissers
Creation : Yana Gestels
Strategy : Dorien Mathijssen
Lead Producer : Lore Meert
PR Manager : Anne-Cécile Collignon
Graphic Design : Vito Latorrata
Media Company : SBS / Steve Brouwers
Production : 2Frame / Jasper Vander Elst
Sound Studio : Raygun/ Peter Baert



De Kia Niro heeft een autonome noodremhulp en stopt daardoor altijd op tijd in geval van nood. Om deze innovatieve technologie te demonstreren, kwam mortierbrigade op het idee om een reclamespot te maken die je net hetzelfde laat doen op televisie: op tijd stoppen. De televisiespot staat aan het einde van het reclameblok en waarschuwt je wanneer de reclame stopt en je programma terug begint. Kijkers die de reclame niet doorspoelen zien een gewone reclamespot, maar mensen die doorspoelen worden gewaarschuwd dat hun film begint en stoppen daardoor op tijd. Het idee van mortierbrigade vond meteen gehoor bij de creatieve afdeling van SBS en zo ging de bal aan het rollen.
 
Jens Mortier, CD van mortierbrigade: “Reclame doorspoelen is een taboe in onze sector. Wij hebben dat taboe net gebruikt om er een idee uit te halen. Een bepaald percentage van de kijkers spoelt nu eenmaal reclame door, dus waarom niet een spot maken die ook voor hen bedoeld is? Onze Commercial Brake geeft een betere kijkervaring en is zeer relevant voor Kia want het toont het innovatieve karakter van het merk. Een verrassend idee dat perfect aansluit bij de brand promise van het merk: Kia. The power to surprise.”






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier