SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Wunderman Antwerp/Child Focus : "The missing poster child"

Woensdag 21 Maart 2018


Wunderman Antwerp/Child Focus :
Assets :
video pack
Credits :
Client : Child Focus
Contact : Dirk Depover
Contact Sucre de Tirlemont : Isabelle Roelandts, Dominique Demets
Agency : WUNDERMAN
Account Team : Seppe Dogge, Sander Van de Wiele
CD : Pieter Staes
CD : Manuel Ostyn
Creation : Wout Geysen
Creation : Tijs Dejonckheere
Design Direction : Sebastien Greffe
Design : Nathalie Wlostowski
DTP : Anja Van den Broeck, Jan-Bart Debruyne
Social : Chloé Van Elsen
Producer : Caroline Van Ranst
Film Production Company : Static Films
Director : Jan Boon
Editor : Hans Desmet
Sound : Menno Van Riet



Ter gelegenheid van 20 jaar Child Focus en zoals reeds eerder aangekondigd ontwikkelde Wunderman Antwerp een sensibiliseringscampagne voor de verdwijning van kinderen door de verpakkingen van ‘Cassonade Graeffe’ van Tiense Suiker waarop een kindje staat afgebeeld kinderloos te maken. De campagne kreeg vandaag een vervolg sociale media met een opmerkelijke video. Een jongeman en zijn moeder zitten aan de ontbijttafel. Het lijkt een spot te zijn. Plots komt de aap uit de mouw: de jongeman was ooit zelf vermist.

Het gaat om een waargebeurd verhaal: Edouard zat eind september 2016 helemaal in de knoop met zichzelf, had zwarte gedachten, flirtte op een bepaald moment zelfs met de dood en liep weg van huis. Zijn verdwijning werd als zeer onrustwekkend beoordeeld. Child Focus ondernam samen met de politie een zoektocht, en bood ondersteuning aan de naasten van de jongen. Gelukkig duurde de verdwijning maar enkele dagen. Nu gaat het goed met hem, en is hij blij dat hij zijn steentje bijdraagt aan de campagne: “Ik ben de mensen van Child Focus ongelooflijk dankbaar. Hun hulp heeft me sterker gemaakt als persoon, en dat ik nu iets kan terugdoen voor hen, vind ik fantastisch.”

De pakjes suiker zelf worden voor langere tijd een communicatiekanaal met een bereik van 250.000 huishoudens doorheen het hele land. Op de pakjes wordt de oproep om opsporingsberichten te delen herhaald, en prijkt ook het 24/7 bereikbare noodnummer 116000.






INTERVIEW

Michel Dupont:

Michel Dupont: "Er komt wellicht een dag dat adverteerders gaan smeken om op TF1 te mogen."



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier