SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Wunderman Antwerp/Child Focus : "The missing poster child"

Woensdag 21 Maart 2018


Wunderman Antwerp/Child Focus :
Assets :
video pack
Credits :
Client : Child Focus
Contact : Dirk Depover
Contact Sucre de Tirlemont : Isabelle Roelandts, Dominique Demets
Agency : WUNDERMAN
Account Team : Seppe Dogge, Sander Van de Wiele
CD : Pieter Staes
CD : Manuel Ostyn
Creation : Wout Geysen
Creation : Tijs Dejonckheere
Design Direction : Sebastien Greffe
Design : Nathalie Wlostowski
DTP : Anja Van den Broeck, Jan-Bart Debruyne
Social : Chloé Van Elsen
Producer : Caroline Van Ranst
Film Production Company : Static Films
Director : Jan Boon
Editor : Hans Desmet
Sound : Menno Van Riet



Ter gelegenheid van 20 jaar Child Focus en zoals reeds eerder aangekondigd ontwikkelde Wunderman Antwerp een sensibiliseringscampagne voor de verdwijning van kinderen door de verpakkingen van ‘Cassonade Graeffe’ van Tiense Suiker waarop een kindje staat afgebeeld kinderloos te maken. De campagne kreeg vandaag een vervolg sociale media met een opmerkelijke video. Een jongeman en zijn moeder zitten aan de ontbijttafel. Het lijkt een spot te zijn. Plots komt de aap uit de mouw: de jongeman was ooit zelf vermist.

Het gaat om een waargebeurd verhaal: Edouard zat eind september 2016 helemaal in de knoop met zichzelf, had zwarte gedachten, flirtte op een bepaald moment zelfs met de dood en liep weg van huis. Zijn verdwijning werd als zeer onrustwekkend beoordeeld. Child Focus ondernam samen met de politie een zoektocht, en bood ondersteuning aan de naasten van de jongen. Gelukkig duurde de verdwijning maar enkele dagen. Nu gaat het goed met hem, en is hij blij dat hij zijn steentje bijdraagt aan de campagne: “Ik ben de mensen van Child Focus ongelooflijk dankbaar. Hun hulp heeft me sterker gemaakt als persoon, en dat ik nu iets kan terugdoen voor hen, vind ik fantastisch.”

De pakjes suiker zelf worden voor langere tijd een communicatiekanaal met een bereik van 250.000 huishoudens doorheen het hele land. Op de pakjes wordt de oproep om opsporingsberichten te delen herhaald, en prijkt ook het 24/7 bereikbare noodnummer 116000.






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier