SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

FamousGrey/Volvo : "Recruiting car"

Zondag 14 Januari 2018


FamousGrey/Volvo :
Assets :
video website
Credits :
Client : Volvo Car Belux
Contacts : Balder D’hondt, Thomas Makay
Agency : FamousGrey
CD : Peter Ampe
Creation : Tom Berth
Creation : Geert De Rocker
Experience Director : Maarten Breda
Project Leader : Vincent Vandam
Brand Leader : Kris Vanderhulst
Business Director : Carola Michiels
PR Manager : Sophie Engels, Famous Relations
Copywriters : Joanna Ryckaert, Charles-Eli Chauvaux
Design : Jonathan Lichtfeld
Development : Arno van Biesen, Jérémy Dillenbourg, Gwen Vanhee, Wim Vanhenden
Digital Production Companies : nocomputer – Craftworkz
Digital Producer : Bart De Bock
Operation Director : Bart Segers
Production Director : Emily Rammant
RTV Producer : Loes Fierens, Marlies Neudt
Film Production Company : FamousGrey Productions
Producer : Frederik Zaman
Director : Khaël Touag
DOP : Piet Deyaert
AD - Decor : Stan Maertens
Sound : Eli Sundermann
Editing & Grading : Sven Vanhee, Jelle Stroo
DTP : Emilie Boudart, Franco Scaramuzza

Volvo en FamousGrey ontwikkelden een unieke rekruteringscampagne die vertrekt vanuit de al even unieke HR90. Die auto kan met name zelf bepalen wie het meest geschikt is om onder zijn motorkap te duiken.

“Volvo wil zijn onderhoudstechnici laten evolueren naar de functie van personal service technicians die van begin tot einde voor de auto verantwoordelijk zullen zijn”, zegt FamousGrey bij wijze van inleiding. “En meer bepaald van het eerste contact met de klant tot en met het onderhoud van de wagen. Een dienst op maat die aangepaste competenties vraagt: de personal service technicians moeten beschikken over de nodige technische knowhow, maar ook de sociale bekwaamheden van een goede verkoper.”
 
Om deze zeldzame parels te vinden bedacht FamousGrey de HR90, een gecustomiseerde versie van de Volvo S90… “De oorspronkelijke briefing van de door Volvo bedachte rekruteringscampagne leidde al snel tot een straf staaltje technologie en vakkennis”, aldus de ECD, Peter Ampe. “Dankzij artificiële intelligentie (een luik dat aangeleverd werd door NoComputer, nvdr) zal deze wagen hen helpen om nieuwe profielen te rekruteren. Zij zullen de eerste generatie personal service technicians worden. Dankzij de pedestrian camera, spraaktechnologie, car connect systeem en andere technologische features, kan de HR90 in de praktijk zelf jobinterviews afnemen en kandidaten testen op hun sociale en technische vaardigheden.”
 
Tot 21 januari nam de HR90 zijn intrek op het Autosalon in Brussel. De wagen wacht er op kandidaten die eenmaal ingestapt vragen over hun motivaties voorgeschoteld krijgen: “Waarom willen ze bij Volvo werken?” Daarna test de HR90 via touchscreen de technische kennis van de kandidaat, waarna hij een score krijgt. Als de resultaten overtuigend zijn, krijgt de kandidaat een e-mail die hem op basis van het gezochte profiel doorverwijst naar een concessiehouder of naar de Volvo-fabriek in Gent, voor een grondiger face-to-face gesprek. De HR90 zal zijn rekruteringsmissies onder andere voortzetten op jobbeurzen, in scholen en bij de Volvo-dealers.
 
FamousGrey waakte ook over de volledige ontwikkeling en het ontwerp van de site volvohr90.be. Het bureau stond ook in voor de productie van een spot om deze innoverende rekruteringsaanpak aan te kondigen. De campagne wordt ook ondersteund op de sociale netwerken en LinkedIn, naar de desbetreffende onderhoudstechnici. Daarmee is de cirkel rond.






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier