SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Havas got big balls pour Luminus

Zondag 12 November 2017


Havas got big balls pour Luminus
Assets :
website video poster Lumiball poster
Credits :
Client : Luminus
Contacts : Pierre-Anne Jacqmain, Bart Swings
Agency : Havas Brussels
CD : Stéphane Daniel
CD : Hugo Battistel
Creation : Yannick Pringels
Creation : Antoine de Bellefroid
Strategy : Kacper Wozniak
Account Team : Julien Thonet, Manon Decorte, Davy De Zutter, Alessandro Russo
Digital Team : Jan Wittenberg
Agency Producers : Bram Busschots, Eric Peters
Film Production Company : Fledge.tv
Director : Willy Crank
Sound : Raygun
Art Buyer : Marie Libouton
Photo Production : Uncle Bob
Photographer : Lieven Dirckx
Design : Martin Van Meerbeke

Omdat het zich bewust is van de belangrijke energieproblematiek en de noodzaak voor onze samenleving om energie te besparen, besloot Luminus om zich volop in die richting te engageren. Daarom zette het samen met Havas Experience de Luminus Energy Challenge op.

“De Luminus Energy Challenge is een groot balsporttornooi tussen lagere scholen”, aldus creatief Yannick Pringels. “Het wordt gespeeld met een heel bijzondere bal die speciaal voor de gelegenheid ontworpen werd. Het is een elektronische bal die we de ‘Lumiball’ gedoopt hebben. Hij maakt het mogelijk de energie die tijdens het spelen gegenereerd wordt te meten. En zoals de naam al aangeeft, is de Energy Challenge een competitie. De scholen die de meeste energie opwekken, winnen, de challenge.” Er zijn 50 Lumiballs en energiekits voorzien; die zullen worden uitgedeeld aan de 50 eerste scholen die zich inschrijven op Energy-challenge.be.
 
“De bal werd ontworpen door het Franse bedrijf SN3D”, vertelt Antoine de Bellefroid (de creatieve wederhelft van Yannick). “Hij maakt het mogelijk een schatting te geven van de kinetische energie bij het trappen tegen de bal. In de bal zit een teller die het mogelijk maakt de verzamelde energie sinds het begin van het spel op te slaan. Elke keer er tegen de bal getrapt wordt, wordt de bijhorende kinetische energie berekend en wordt de teller geüpdatet. Op een sokkel kan de verzamelde energie via Bluetooth gevisualiseerd worden.”
 
Met de Luminus Energy Challenge hebben de scholen dus een concrete, ludieke en technologische ondersteuning om kinderen te sensibiliseren voor de thematiek van de energiebesparing. De scholen die de meeste energie genereren met de bal, krijgen diensten of producten waarmee ze hun energieafdruk kunnen beperken (zonnepanelen, een nieuwe ketel,…). Bovendien hebben de leerlingen van de winnende scholen de kans om Lumiball te spelen met de Rode Duivels die onder andere door de Rode Duivels gesponsord worden.
 
“Voor de kick-off van deze grootscheepse competitie tussen lagere scholen (alle scholen uit het land zijn welkom, nvdr) hebben we affiches gemaakt, een boekje en webcapsules in partnerschap met de Rode Duivels”, besluiten de creatieven.






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier