SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

FamousGrey/Ketnet : "Ketnet Dub"

Zondag 5 Maart 2017


FamousGrey/Ketnet :
Assets :
seeding film spot Tv radio website Ketnet DUB Android Ketnet DUB iOS logo print print print print
Credits :
Client : Ketnet
Contacts : Griet Verbruggen, Maarten Janssen, Hanne Laureys, Bob Madou
Agency : FamousGrey
CD : Katrien Bottez
Creation : Chiara Scherpereel
Creation : Diederik Jeangout
Copy : Chiara Scherpereel, Joanna Ryckaert
Digital Project Leader : Bart Segers
Brand Leader : Lore Debulpaep
Business Director : Mieke Van de Gehuchte
PR Manager : Liedewij Verbiest, Anne-Cécile Collignon, Liesbeth Pyck
Future Technology Officer : Gregory Roekens (Grey)
App Development : 4129Grey
Web Development : Arno Van Biesen
Design : Laurens Groven, Ken Wuytack
Production Director : Emily Rammant
TV Producer : Loes Fierens
Film Production Company : Czar
Executive Producer : Eurydice Gysel
Producer : Nele Carlier
Director : Toon Aerts
DOP : Brecht Goyvaerts
Post-Production : Czar
Sound studio TV Campaign : Cobra Radio Brewery
: Sonicville
Director/illustrator App and Story : Mark Borgions
Animation App and Story : Mark Borgions, Geertjan Tillmans, Michélé De Feudis
Scenario App and Story : Philippe Verkinderen
Sound App and Story : Cobra Radio Brewery
Music App and Story : Ad Cominotto

In het kader van de Jeugdboekenmaand creëerde FamousGrey voor Ketnet en de jonge Vlaamse lezertjes een unieke interactieve leesapp én een bijhorende lanceringscampagne. 

“Luidop lezen is een heel efficiënte manier om gemakkelijker te leren lezen”, aldus het bureau bij wijze van inleiding. “Daarom bedachten we in samenwerking met Ketnet een unieke manier om leren lezen leuk te maken: Ketnet Dub. Dat is een app waarmee kinderen de stemmen van hun favoriete personages kunnen dubben in een interactieve animatiefilm…” Het gaat meer bepaald om ‘Paniek in Hamsterdam’, waarvan de hoofdrollen gespeeld worden door de zes presentatoren van de Vlaamse zender die voor de gelegenheid in animatiefiguurtjes veranderd werden. Dat huzarenstukje is te danken aan illustrator en animatietekenaar Marc Borgions.
 
Ketnet Dub richt zich tot kinderen van zes tot negen jaar en werd opgevat op basis van drie leesniveaus. “Hoe hoger het niveau, hoe moeilijker de woorden”, vertelt FamousGrey. “Kinderen kiezen een personage op basis van hun leesniveau, de film begint en op bepaalde momenten valt de klank weg. Dan weet het kind dat het luidop de tekst die onderaan verschijnt moet voorlezen. Zijn stem wordt opgenomen en aan de film toegevoegd. Daarna kan het kind dan naar zijn eigen gepersonaliseerde film kijken en zoveel keer als het zelf wil opnieuw beginnen. Want hoe meer het kind oefent, hoe makkelijker het wordt.”
 
Nog even preciseren dat de app voor iOS en Android gelanceerd wordt in het kader van de Jeugdboekenmaand, een initiatief van Iedereen Leest, een vereniging die leespromotieprogramma’s voor klein en groot opzet en coördineert. Om de app te promoten creëerde FamousGrey ook een campagne met een tv-spot, een radioluik en meerdere printadvertenties. Daarin verschijnen de absurde woorden die ze soms uitspreken of uitvinden als ze niet precies weten hoe je een bepaald woord moet lezen. Grappig!






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier