Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Square blaast Car-Pass nieuw leven in

Zondag 12 November 2023

Square blaast Car-Pass nieuw leven in

Elke tweedehandswagen heeft een verhaal waarvan alle geheimen zorgvuldig bewaard blijven in de beroemde Car-Pass. Aldus de boodschap van de imagocampagne bedacht door Square. Die zet de Car-Pass saga voort met een nieuwe en sterke visie in een frisse creatieve vertaling.

“Sinds zijn oprichting garandeert de Car-Pass de kopers van een tweedehandsauto bescherming en een eerlijke deal, door kilometertellerfraude tegen te gaan”, aldus CEO Michel Peelman. “In 2019 werd het verplichte document uitgebreid met opname van de Euronorm-regels, CO2-uitstoot, inspectie na een ongeval en rappels. Begin 2024 zal ook de onderhoudshistoriek van elke tweedehandsauto verplicht zijn.”
 
Vanaf dan heeft een tweedehandsauto of bestelwagen echt niets meer te verbergen voor zijn volgende koper, aangezien bij wijze van spreken zelfs het "medisch geheim" niet meer van toepassing zal zijn, omdat de echte gezondheidstoestand van elk tweedehands voertuig bekend zal zijn.
 
Square en senior freelance creatieven Stijn Gansemans en Paul Popelier vertaalden dit op meesterlijke wijze in een nieuwe campagne: “Het creatieve concept van ‘New Life’ zoals de campagne gedoopt werd, is gebaseerd op het idee dat elke tweedehandsauto al één of meerdere levens heeft gehad”, aldus Stijn Gansemans. “Op het verplichte Car-Pass document kun je precies terugvinden welke, want daar vindt de koper een aantal kenmerken waarvan hij zich best bewust is. Zo maken we van een verplicht basisdocument een emotioneel levensverhaal.”
 
“Uit onderzoek is gebleken dat automobilisten eerder geneigd zijn naar een Car-Pass boodschap te luisteren als deze ook emotie bevat”, vervolgt Paul Popelier. “En daarvan is deze nieuwe campagne gul voorzien." Centraal staat een schitterende 60’’-spot, in een prachtige productie van Landvogel, een perfecte regie van Greg Hackett en met een betoverende soundtrack van Sonhouse zoals enkel de studio die kan componeren.
 
“Wat in 2009 begon met de rode Volvo in achteruit is uitgegroeid tot een krachtige saga, die campagne na campagne naambekendheid heeft opgebouwd. Bovendien speelt onze rode Volvo ook een speciale rol in deze nieuwe spot”, besluit Michel Peelman.
 
Te zien op tv en in de bioscoop. Verder omvat de campagne OLV (15’’ pre-rolls en 6’’ bumper ads), display en social bannering, evenals Google discovery ads en radio. Dit alles in samenwerking met AdSomeNoise voor de bannering en R.A.F. en La Vita E Media voor radio dat ook een mooie prestatie neerzet.
Assets :
Credits :
  • Client : Car-Pass
  • Contact : Michel Peelman
  • Agency : Square
  • Account Director : Sigrid Claerhout
  • Managing Director : Kris van Hest
  • Creation : Stijn Gansemans
  • Creation : Paul Popelier
  • Media Agency : UM
  • Film Production Company : Landvogel
  • Executive Producer : Yannick Verdonck
  • Prodcuer : Amélie Van Campen
  • Assistant Producer : Sarah Rastelli
  • Director : Greg Hackett
  • DOP : Edouard Le Grelle
  • Post-Production : Glenn Renard
  • Editor : Glenn Renard, Tim Swaby
  • Grading : Company3, Simon Bourne
  • Music Production : Sonhouse
  • VFX : Digital Golum
  • Radio Production Company : R.A.F.
  • Radio Production Company : La vita e media
  • Copywriter Fr : Paul Servaes
  • Digital Production : Adsomenoise