Fr

Campaigns

Bowling Brands/VisitFlanders : "Het parfum van Vlaanderen"

Dinsdag 9 Februari 2021

Bowling Brands/VisitFlanders :



Ter gelegenheid van het International Travel Forum bedacht en ontwikkelde Bowling Brands een originele en zintuiglijke beleving voor VisitFlanders. Doelstelling: de internationale deelnemers van het virtuele congres in staat te stellen om ons land te bezoeken, maar dan enkel mentaal.

Bowling Brands vroeg de Belgische geurkunstenaar Peter de Cupere om drie geuren te creëren die geïnspireerd zijn op de schoonheid van Vlaanderen. Die geurstalen werden vervolgens verstuurd naar de deelnemers met de vraag om ze te verstuiven op de huid of in de kamer waar ze zich bevonden. In de uitnodiging zat ook een QR-code die na het scannen toegang gaf tot een luisterfragment dat te maken had met de geuren: "Master Tincture" (Vlaamse Meesters), "Walking Momento" (natuur) en "Guilty Pleasure" (chocolade).

Bowling Brand stond ook in voor de vormgeving van het online platform dat dienst deed als de eventlocatie.
Assets :
Credits :
  • Client : Toerisme Vlaanderen
  • Contact : Jan De Greve
  • Agency : Untitled Workers Club
  • CD : Christophe Ghewy
  • Project Manager : Romy Vierhouten
  • Artist : Peter de Cupere
  • Copy : Paul Wauters
  • Design : Sam Allemand, Dennis Deckx
  • Illustration : Lucia Biancalana & Dennis Deckx
  • Radio Production Company : Het Geluidshuis