Fr

Campaigns

FamousGrey/Gaia : "#NotAnAccessory"

Woensdag 3 Februari 2021

FamousGrey/Gaia :



Tijdens de lockdown hebben veel Belgen een hond gekocht of geadopteerd. Soms in een opwelling, met als gevolg dat veel honden nu achtergelaten worden in asielen. Om komaf te maken met die trend, lanceert Gaia, in samenwerking met FamousGrey en Famous Relations, de ‘#NotAnAccessory’ campagne.
 
Om in de verf te zetten dat je een hond niet voor een enkel seizoen aanschaft, schakelde Famous Relations enkele populaire makers van fashion content in, met de vraag een foto van hun hond te posten naast de huidige modetrends, voorzien van de hashtag ‘NotAnAccessory’. Met andere woorden een hond is geen bevlieging of gril, zoals kleding of accessoires dat wel kunnen zijn.
 
De aftrap van "#NotAnAccessory" werd gegeven door de Belgische schoenenontwerpster Virginie Morobé. Ze deelde op haar Instagram-pagina een foto van zichzelf met een tag voor haar schoenen én haar hond, met de vraag aan alle hondenbezitters de boodschap te delen.
 
De @NotAnAccessory-tag linkt rechtstreeks naar de speciale Instagram-pagina. De campagne loopt ook op TikTok.
Assets :
Credits :
  • Client : Gaia
  • Contacts : Ann De Greef, Kim Vandenbroucke, Lysiane Menier
  • Agency : FamousGrey
  • CD : Peter Ampe
  • Creation : An-Sofie Keulen
  • Creation : Steve Maes
  • Account Director : Olivia Naudts
  • Strategic Planner : Nicholas Pirard
  • Head of Digital : Joachim François
  • Digital Strategist : Wies Dickens
  • Project Manager : Florian Hoffreumon
  • Social Media Manager : Sarah De Prez
  • Digital Designer : Sacha Lempereur
  • PR : Famous Relations
  • Managing Director : Kathy Van Looy
  • PR Manager : Astrid Mattelaer