Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Silk is overal voor Proximus

Zondag 4 Oktober 2020

Silk is overal voor Proximus

Silk, en om te beginnen FamousGrey, bedacht een nieuwe campagne voor Proximus. Die moet illustreren dat de operator alle Belgen dezelfde kansen wil bieden, door overal en voor iedereen een performant netwerk aan te bieden.

Momenteel sluit Proximus om de 43 seconden een nieuw gezin of een nieuw bedrijf aan op zijn glasvezelnetwerk. Doelstelling is dat cijfer uit te breiden tot 400.000 gezinnen per jaar, zodat tegen 2028 4,2 gezinnen en bedrijven erover beschikken. Ultieme doelstelling is alle gezinnen en elk bedrijf voorzien van een snelle internettoegang.
 
Tot zover de ambitie. In afwachting starten Proximus en zijn ecosysteem van bureaus, te beginnen met FamousGrey voor de creatie, de campagne ‘Elke plek moet ideaal zijn’. Die omvat momenteel een tv-spot die de kijkers meeneemt naar alle uithoeken van België. Want wat je ook wilt doen, het performante netwerk van Proximus maakt het mogelijk, overal en voor iedereen.
 
“De tv-spot trapt de campagne af”, aldus Peter Ampe, de ECD van FamousGrey. “We wilden het belang van het netwerk op een overtuigende en niet-commerciële manier uitleggen. Het netwerk bewijst vandaag zijn waarde al, maar hoe ons digitaal gedrag er in de toekomst ook zal uitzien, een performant en krachtig netwerk zal essentieel zijn. Daarom bedachten we ‘Elke plek moet ideaal zijn’: dat gaat over vandaag, maar ook over morgen. Elke plek moet ideaal zijn, waar en wie je ook bent in België. Om dat duidelijk te maken hebben we de spot overal in België gedraaid. Om de beelden nog krachtiger te maken hebben we drones gebruikt.”
 
De spot is een coproductie van FamousGrey Productions en Lovo, met het regisseursduo Helvetica. De soundtrack werd gecomponeerd door de elektropop-groep Konoba: allemaal grote namen en dat is te merken aan het resultaat in 45’’, zoals we er vaak wat meer zouden zien.
 
“Door het verhaal te vertellen van een sterk netwerk dat overal is, ook waar we het niet verwachten, maakt deze campagne 'Think Possible' (de belofte van Proximus, nvdr) nog concreter", aldus Jonathan Detavenier, strateeg bij FamousGrey. “Het draait allemaal om mensen, want de kracht van technologie zit niet in de technologie zelf, maar in wat mensen doen. Deze campagne helpt om het verhaal van Proximus vandaag te vertellen, maar ook om zijn overtuigingen, projecten en ambities voor de toekomst te onderstrepen. Het voegt een nieuwe laag toe aan digitale inclusie, wat ons terugbrengt naar de basis: iedereen verbinden met het netwerk, zodat we allemaal de eindeloze mogelijkheden en voordelen kunnen ontdekken.”
 
“Als land zullen we alleen vooruitgang boeken als iedereen kan participeren aan de digitale transformatie en de mogelijkheden van technologie kan ontdekken ”, besluit Aurélie Denayer, Proximus Branding & Communication Director. “Als bedrijf is het onze plicht om ook onze maatschappelijke rol op te nemen. Daarom wil Proximus dat iedereen verbinding kan maken met het netwerk en de magische mogelijkheden ervan kan ontdekken. Dat is de belangrijkste doelstelling van deze campagne.”
Assets :
Credits :
  • Client : Proximus
  • Contacts : Aurélie Denayer, Sophie De Nys, Laurence Carion, Manoëlle Ballaux
  • Ecosystem : SILK
  • Agency : FamousGrey
  • CD : Peter Ampe
  • Creation : Antoine Wellens
  • Creation : Vanessa Hendrickx
  • Copywriter : Jan Schoofs, Gavin Watt
  • Client Service Director : Catherine De Block
  • Account Director : Audrey Semal
  • Account Manager : Marie Van Den Einde
  • Head of Strategy : Jonathan Detavernier
  • Digital Strategy : Tom Willemkens
  • Head of Production : Charlotte Bodson
  • Film Production Company : Lovo
  • Director : Helvetica
  • Producer : Cho Kuo
  • DOP : Rik Zang
  • Editor : Gert van Berckelaer
  • Post-production image : Lovo Post
  • Post-production sound : li Sundermann for FamousGrey Productions
  • Music : Konoba + R.O.
  • PR : Famous Relations
  • Digital Agency : Prophets
  • Digital Producer : Jeremy Demoor
  • Media Agency : Maxus
  • Head of Media : Ellyn O’Byrne