Fr

Campaigns

Wunderman Thompson/Child Focus : "Bel naar Awel, ik meen het hé !"

Donderdag 9 April 2020

Wunderman Thompson/Child Focus :



Wunderman Thompson Antwerpen kreeg van Child Focus en Awel, de peer-to-peer hulplijn voor sociaal kwetsbare jongeren, de opdracht een voorlichtingscampagne te maken die zich richt op jongeren die extra moeilijkheden ondervinden tijdens de Covid-19-crisis.
 
De campagne loopt vooral via de sociale netwerken, met de hulp van Maggie De Block, onze federale minister van Volksgezondheid, die voor de gelegenheid instemde zichzelf te parodiëren voor de opnames van de muziekvideo ‘Bel naar Awel, ik meen het he!’.
 
De video is te zien op Instagram en Facebook, maar vooral op TikTok, waar verschillende jonge influencers een door het lied geïnspireerde choreografie delen en hun volgers aanmoedigen hetzelfde te doen om de boodschap zo breed mogelijk te verspreiden. Diezelfde influencers komen nog steeds voor in een radio- en tv-campagne die de steun geniet van verschillende Vlaamse organisaties.
Assets :
Credits :
  • Client : Child Focus
  • Contacts : Stephan Smets (Child Focus), Hanne Jacobs (Awel)
  • Agency : VML Belgium
  • CD : Manuel Ostyn
  • CD : Pieter Staes
  • Creation : Kate Bellefroid
  • Creation : Jolien Tuyteleers
  • Account Manager : Carole Steger
  • Motion Design : Andreas De Ridder
  • Editing : Andreas De Ridder, Karel Van Gucht
  • Sound Design : Menno Van Riet