Fr

Campaigns

Wunderman Thompson Anvers/MediaMarkt : "Doorkijkreclame"

Vrijdag 1 November 2019

Wunderman Thompson Anvers/MediaMarkt :



Wunderman Thompson Antwerp bedacht een slim reclameformaat voor MediaMarkt dat de adverteerder in staat stelt om op een minder intrusieve manier te adverteren voor zijn nieuwste producten en promoties.

De format die ‘doorkijkreclame’ werd gedoopt, zal geïntroduceerd worden tijdens de uitzending van ‘De Slimste Mens ter Wereld’ op vier.be. Online kijkers krijgen in de plaats van een klassiek reclameblok een videoadvertentie te zien die hen de mogelijkheid biedt om gewoon verder te kijken naar hun favoriete programma terwijl de promotie verschijnt. Ze zullen dus ‘De Slimste Mens ter Wereld’ kunnen blijven volgen op hun smart tv of tablet en dit zonder onderbreking.
 
Steve Brouwers, creative director bij SBS: “Doordat kijkers massaal overschakelen naar streamingdiensten, kunnen ook commerciële zenders niet achterblijven. Maar adverteren zonder kijkers af te schrikken blijft een uitdaging. Bij SBS zijn we altijd op zoek naar innoverende manieren om merken en consumenten samen te brengen via onze content. Doorkijkreclame is hier een prachtig voorbeeld van.”
Assets :
Credits :
  • Client : MediaMarkt
  • Contacts : Fokke Lowie, Yannick de Bièvre, Davy Claeys
  • Agency : VML Belgium
  • CD : Sam De Volder
  • CD : Pieter Staes
  • CD : Manuel Ostyn
  • Creation : Patrick Vermeylen
  • Creation : Jan Denys
  • Creation : Catherine Hermans
  • Account Team : Tom Thijs, Ena Stevens, Sarah Savoir, Matti Verhaegen
  • Media Partner : Steve Brouwers (directeur créatif SBS), Elissa Betrains (Account Manager SBS)