Fr

Campaigns

Happiness/UNICEF : "Do you hear me now"

Dinsdag 19 November 2019

Happiness/UNICEF :




Aan de vooravond van de Internationale Dag van de Rechten van het Kind en ter gelegenheid van de 30ste verjaardag van het VN-Verdrag voor die rechten, lanceren Unicef België en Happiness een campagne om jongeren bewust te maken van hun grondrechten, meer bepaald voor hun recht om gehoord te worden.

Volgens Geoffrey Hantson, ECD van Happiness, vertrekt de campagne vanuit de volgende vraag die veel jongeren zich stellen: 'Moeten we een blanke man van 50 jaar in een pak zijn om gehoord te worden?'. De campagnevideo werd opgenomen tijdens een evenement aan het Centraal Station in Brussel. 150 blanke mannen strak in het pak namen er deel aan een betoging en hielden borden vast met daarop slogans over onderwijs, armoede, klimaat, openbaar vervoer, vluchtelingen, enz.


De video werd verspreid via de sociale media (Instagram, TikTok, Snapchat, enz) en de begeleidende hashtag luidde #DoYouHearMeNow. Die refereert naar het recht van elk kind om vrij zijn mening te geven over elk onderwerp dat hem interesseert (artikel 12 van het VN-Verdag inzake de Rechten van het Kind). 

De campagne bestond verder nog uit 'wild postering' in de Europese Wijk van Brussel, DOOH, print en uit de song 'Do you hear me now' en bijhorende videoclip die gemaakt werd door Le 77, Blu Samu en Pasi & Cloos.

De campagne loopt nog tot begin december en spoort de 13-18-jarigen aan om hun mening over thema's die hen na aan het hart liggen te delen, via het platform doyouhearmenow.be. Alle meningen zullen worden verzameld en in een rapport worden gegoten. Dat zal verstuurd worden naar onze politici.
 
Assets :
Credits :
  • Client : UNICEF
  • Contacts : Jyoti Degroote, Nele Van den Cruyce
  • Agency : Happiness Brussels
  • Executive Creative Management : Karen Corrigan
  • CD : Geoffrey Hantson
  • CD : Katrien Bottez
  • Strategic Director : Isabelle Koelman
  • Strategic & Digital Media Planner : Marine Vandenplas
  • Account Executive : Zoé Storme
  • Creation : Roxane Schneider
  • Creation : Pieter Claeys
  • Copy : Dee Verwaetermeulen, Alice Amant, Stephane Opdenbosch, Catherine Quadens
  • Craft, Art & Designer Director : Aldjia Bessalah
  • Head of Design : Dries Lauwers
  • Graphic Designer : Emilie Wauthelet, Lisa Leloux
  • DTP : Alexandra Carosielli, Romaine Dhainaut
  • Head of Motion : Remke Faber
  • Motion Designer : Karlien Huygels, Simon Schuurman, Boris Delire
  • Agency Producer : Leila Fisher
  • Producer : Bart Vande Maele
  • Production Manager : Liz Dvorkina
  • Digital Producer : Julie Post
  • Senior Digital Producer : Kris Van Wallendael
  • Head of Technology : Thomas Colliers
  • Project Manager : Dao Tran
  • Music Artist : Le 77, Blu Samu, Pasi, Cloose, Phasm
  • Photographer : Daniil Lavrovski
  • DOP : Arno Weijdema, Edouard Outters, Jip Heijenga, Tom Vader Borght
  • Guerilla Postering : Jan Vanbriel