Fr

Campaigns

LDV United/CM Gezondheidsfonds : "Ben De Bever"

Woensdag 23 Oktober 2019

LDV United/CM Gezondheidsfonds :



LDV United maakte een lied voor Ben de Bever, de mascotte van CM die kinderen motiveert om hun tanden te poetsen. Het lied werd geschreven door het Antwerpse bureau en samen met het Geluidshuis gecomponeerd. Het nummer duurt net zo lang als de tijd die nodig is voor een correcte poetsbeurt, twee minuten om precies te zijn.

Om het lied te promoten werd een DM naar 35.000 gezinnen met kindjes van zes gestuurd. Op de kaart prijkte een sticker met daarop een QR-code. Daarnaast kregen alle ouders met kinderen tussen de zes en tien jaar dezelfde boodschap in een mail waar ze een gratis sticker met de QR-code konden bestellen. De bedoeling is die te scannen telkens je kinderen zich voorbereiden om hun tanden te poetsen. Voortaan wordt de kaart elk jaar naar alle Vlaamse kindjes van zes jaar oud verstuurd.

LDV United lanceerde eveneens een ‘tandenpoetsen challenge’ op TikTok, de populaire app die al meer dan 700 miljoen jonge gebruikers telt.
Assets :
Credits :
  • Client : CM Gezondheidsfonds
  • Contacts : Nico Sablon, Sofie Van Wemmel, Sarah Boeraeve
  • Agency : LDV United
  • Account Team : Marieken Maes, Elise Crispeels, Ine Mannaerts, Nathalie Dumortier
  • CD : Dries De bruyn
  • CD : Dennis Vandewalle
  • Creation : Thomas Thysens
  • Creation : Vivienne Mak
  • Creation : Manon Penné
  • Copy : Thomas Thysens
  • Strategy : Tomas Sweertvaegher, Lorien Verachtert
  • Production : Het Geluidshuis