Fr

Campaigns

LDV United / Mooimakers & Landelijke Gilden : "De Groene Trui"

Dinsdag 2 April 2019

LDV United / Mooimakers & Landelijke Gilden :



Wielrennen is de mooiste sport die er is. Maar helaas niet altijd de meest nette: supporters en wielrenners gooien vaak afval op de grond. Om het proper te houden tijdens de koers, werd een nieuw wieler item gelanceerd: de Groene Trui.
 
Net zoals andere wielertruitjes heeft de Groene Trui zakken zitten aan de rugzijde. Niet voor een drinkbus, maar voor afval die je anders misschien op de grond gooit tijdens het supporteren. De truitjes worden weggeschonken aan wielerfans die het mooie Vlaamse platteland tijdens wielerwedstrijden mee proper houden.
 
De legendarische ex-coureur Johan Museeuw werd aangesteld als het gezicht van de campagne. In een lanceringsfilmpje toont hij een indrukwekkende reeks truitjes die hij in zijn carrière gewonnen heeft, maar zegt hij dat er nog één ontbreekt : de Groene Trui. Want ook De Leeuw houdt van een koers zonder zwerfafval. Tijdens de E3 BinckBank Classic (één van de eerste wielerwedstrijden van het seizoen) deelde Museeuw via radiostation MNM een reeks truitjes uit aan de allerproperste fans.
Assets :
Credits :
  • Client : Mooimakers i.s.m. Landelijke Gilden
  • Contacts : Ward Mertens, Kelly Baetens, Bram Van Bossuyt
  • Agency : LDV United
  • CD : Kristof Snels
  • CD : Dries De bruyn
  • CD : Dennis Vandewalle
  • Creation : Julie Vanderbeck
  • Creation : Matthew Lootens
  • Account Team : Marieken Maes, Julie De Preter
  • Graphic Design : Jeffrey Uten, Stijn Voeten
  • Strategy : Tomas Sweertvaegher, Isabelle Cuykx
  • Film Production Company : Diplomat
  • Director : Jeroen Willekens
  • PR : Lewis
  • Photographer : Greg Smolders