Fr

Campaigns

LDV/De Lijn : "Dankje"

Donderdag 13 September 2018

LDV/De Lijn :



In 2017 registreerde De Lijn 2.800 incidenten, gaande van (verbale) agressie tegenover de chauffeur of een passagier tot geweld. Om daar iets aan te doen vroeg de vervoersmaatschappij LDV United een hoffelijkheidscampagne te bedenken. Resultaat: affiches, busflanken en raamstickers vol mooie verhalen die De Lijn oppikte op de sociale media, per e-mail of per post. De verhalen werden verspreid in de regio waar de persoon aan wie de boodschap gericht is woont, om hem of haar te verrassen en de andere passagiers aan te moedigen zich even positief te gedragen.
 
Last but not least nodigt de campagne iedereen uit om zijn eigen dankbetuigingen te posten op een speciaal online platform. Zo kan De Lijn de boodschappen afleveren bij de betrokken personen door strategisch aan te brengen langs of op de bus- of tramlijn die deze mensen meestal nemen.
Assets :
Credits :
  • Client : De Lijn
  • Contacts : Marc Deschuyter, Mark Cammaerts
  • Agency : LDV United
  • Account Team : Ineke Beeckmans, Julie Oostvogels, Dimitri Mundorff
  • Strategy : Tomas Sweertvaegher
  • CD : Kristof Snels
  • CD : Dries De bruyn
  • CD : Dennis Vandewalle
  • Creation : Jasper Declercq
  • Creation : Julie Vanderbeck
  • Design : Jeffrey Uten
  • Production : Yawuar Delgado
  • PR : Bepublic