SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

FamousGrey/Mediafin : "De Glazen Bal"

Woensdag 13 Juni 2018


FamousGrey/Mediafin :
Assets :
video website 'Morgen bij De Tijd' 'flag'
Credits :
Client : Mediafin
Contacts : Isabel Albers, Chantal Janssens, Katleen Mertens, Stephanie Seynaeve
Agency : FamousGrey
CD : Peter Ampe
Creation : Tom Berth
Creation : Geert De Rocker
Project Leader : Lies Bernaer
Brand Leader : Katrien Crabbe
Business Director : Janpieter Mels
Strategy : Coppelia de Crane d’Heysselaer
PR Manager : Liedewij Verbiest
Media Planner : Jonas Sprengers
RTV Producer : Maud Dedecker
Production : FamousGrey Productions
Editing : Jelle Stroo
Design : Aldjia Bessalah



Bij aanvang van het wereldkampioenschap voetbal zetten De Tijd en L'Echo een vlag van wereldkampioen Brazilië op een dubbele pagina in de krant. Daarvoor werkten de Mediafin-kranten samen met FamousGrey. De voorspelling is gebaseerd op ‘De Glazen Bal’, een online datatool die de krant inzet tijdens het WK. De Tijd ontwikkelde deze tool in samenwerking met databedrijf Kick&RushLab. Hiermee wil de krant de feiten en de cijfers laten spreken. Bij elke match krijg je een voorspelling op basis van verschillende parameters.

Behalve een dubbele pagina in de krant zelf is er ook een digitaal campagneluik. De lezers van de kranten krijgen voorspellingen mee wanneer de beste of slechtste dag is om zaken te doen met bepaalde contacten. Zo zijn je Franse contacten beter gestemd na een overwinning van Frankrijk. Of zijn je Spaanse zakenpartners misschien minder snel te overtuigen na een nederlaag van hun land.






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier