SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

FamousGrey/Volvo : "Fluo Jacket"

Zondag 19 November 2017


FamousGrey/Volvo :
Assets :
video website making-of making-of making-of making-of making-of making-of making-of
Credits :
Client : Volvo Car Belux
Contacts : Balder D’Hondt, Lolita Swanet, Franne Nagels, Manuel De Bolle
Agency : FamousGrey
CD : Katrien Bottez
CD : Ad Van Ongeval
CD : Jérémie Goldwasser
Creation : Tom Jacobs
Creation : Charles-Elie Chauvaux
Copy : Tom Jacobs
Project Manager : Thomas Vuerinckx, Cato Samyn
Digital Project Manager : Michael Gannouni
Brand Leader : Kris Vanderhulst
Business Director : Carola Michiels
Strategic Planner : Coppelia de crane d’heysselaer, Sven Houben
PR Manager : Sophie Engels
Web Master : Benjamin Van Maldergem
Design : Aldjia Bessalah
RTV Producer : Loes Fierens
Production Director : Emily Rammant
Production : FamousGrey Productions
Producer : Frederik Zaman
Director : Khaël Touag
DOP : Piet Deyaert
Sound : Eli Sundermann
Editing & Grading : Sven Vanhee, Jasper De Ryck
Logo Design : Aldjia Bessalah
Bespoke Tailor : Aravinda Rodenburg

FamousGrey bedacht een heel leuke en vooral zeer slimme actie voor de Volvo S90, een van de veiligste wagens ter wereld, maar bovendien ook van de meest geslaagde modellen inzake design en esthetiek. Op een detail na dan toch: het veiligheidshesje.

“Steeds meer mensen gaan prat op hun uniekheid door hun kleren en de manier waarop ze eruit zien”, aldus het beroemde bureau. “Resultaat? De business van de kledij op maat doet het momenteel bijzonder goed. Voor zijn S90, een van de veiligste wagens ter wereld, besloot Volvo Car Belgium zijn unieke Scandinavische vakkennis te combineren met het unieke talent van de Gantse kleermaker Aravinda Rodenburg. Samen besloten ze het enige minpunt van de wagen aan te pakken: het onelegante veiligheidshesje.”
 
Aravinda Rodenburg is een van de vier ‘bespoke tailors’ die België nog telt. “Letterlijk betekent bespoke besproken”, vervolgt men bij FamousGrey. “De mensen die een beroep doen op de knowhow van Rodenburg zijn liefhebbers van authentieke stukken die de passie voor het vak tot haar recht laten komen. Dat zijn ook de kwaliteiten die Volvo zocht toen het een partner onder de arm nam om zijn veiligheidshesje opnieuw te ontwerpen. Het accessoire moest perfect passen in een kwaliteitswagen die zelf expertise belichaamt.”
 
Aravinda Rodenburg: “Een hesje met zo’n banaal design paste niet bij zo’n geraffineerde wagen. Nochtans kunnen veiligheid en esthetiek perfect samengaan, als j er maar lang en hard genoeg over nadenkt.” Een uur of twintig lang werd eraan gewerkt; de grootste uitdaging bestond erin de elementaire veiligheidsregels na te leven. “Om het hesje te maken was ik verplicht om polyester te gebruiken, een stof waarmee het veel moeilijker werken is dan met mijn favoriete materie wol bijvoorbeeld. En natuurlijk moesten de fluo stroken op het hesje aangebracht worden.”
 
Het resultaat is verbluffend: een chique kostuumvest met enkele borstzakjes. “De fluo gele stof en de reflecterende stroken zijn conform de veiligheidsregels, maar de snit, de luxueuze voering en de knopen in buffelhoorn maken het een elegant vest. Ik ben zeer blij met het resultaat”, aldus de verheugde leermaker die nu een veiligheidshesje gaat maken voor de 50 eerste nieuwe kopers van een Volvo S90.
 
De actie wordt ondersteund door online banners en social ads op Facebook, in partnerschap met Mindshare, een online video, pre-rolls op YouTube, e-DM naar de fleet managers, een papieren DM met stalen van de stof die naar prospects verstuurd worden en een online platform.






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier