Fr

CREATIONS

FMSGRY test hersenleeftijd van Vlamingen voor NWSBLD

Zondag 10 Maart 2024

FMSGRY test hersenleeftijd van Vlamingen voor NWSBLD

Gezondheid is sinds vorig jaar een van de drie pijlers van Nieuwsblad, naast sport en politiek. Na een reportage over cardiopulmonale reanimatie richt de Mediahuis-krant zich nu op de gezondheid van de hersenen.
 
In samenwerking met Universiteit Antwerpen en de VUB heeft het dagblad een test ontwikkeld waarmee lezers kunnen nagaan hoe hun dagelijks gedrag hun risico op dementie beïnvloedt. De campagne van FamousGrey wil deze test promoten en benadrukken dat het behoud van actieve en gezonde hersenen essentieel is om de mentale scherpte te behouden en het risico op neurologische aandoeningen te verminderen.
 
In dat verband doet het bureau een beroep op het denkvermogen van lezers en luisteraars: op de radio, in print, afichage en op tv laten de campagnescripts klinkers weg, veranderen ze de positie van woorden of laten ze sommige woorden razendsnel zien.

Archief / CREATIONS