Fr

TECH

Roblox bekeert merken

Donderdag 21 Maart 2024

Roblox bekeert merken

De lijst met merken op het platform is al indrukwekkend en eclectisch, van Nike en H&M tot L'Oréal en zelfs Lamborghini, maar Roblox wil deze evolutie voortzetten door brands een 'gebruikersgids' aan te bieden in de vorm van een speciale site met enkele belangrijke cijfers, inspirerende voorbeelden en de belangrijkste sleutels om te communiceren op het platform.

Met 71,5 miljoen dagelijks actieve gebruikers die gemiddeld 160 minuten per dag op het platform doorbrengen, positioneert Roblox zich als het toonaangevende immersieve platform waar merken kunnen bouwen aan betrokkenheid, affiniteit en loyaliteit.

Hoewel het publiek van het platform nog steeds overwegend erg jong is (onder de 16), is het de leeftijdsgroep 17-24 jaar het sterkst groeit. Om ze te blijven bekoren, rekent Roblox op een waar leger van creators die vorig jaar in totaal $740 miljoen betaald kregen.

Archief / TECH