Fr

AWARDS

BETC, Ogilvy en AB InBev voeren Creative 100 van WARC aan

Woensdag 13 Maart 2024

BETC, Ogilvy en AB InBev voeren Creative 100 van WARC aan

Na The Drum heeft WARC op zijn beurt zijn Creative 100 rankings gepubliceerd. Die zijn berekend op basis van het aantal gewonnen prijzen door de bureaus en adverteerders op de Cannes Lions, D&AD, One Show, Clio en London International Awards in 2023.

Aan bureauzijde wint het Parijse BETC (Havas) het pleit, en dit voor Rethink Toronto en We Believers NY. De top drie in de netwerkranking ziet er als volgt uit: Ogilvy, DDB en VML. Bij de holdings kwam WPP als beste uit de bus, voor Omnicom en IPG.

De drie meest creatieve merken zijn Burger King, Corona en McDo. Op adverteerdersvlak voert AB InBev de lijst aan, voor Unilever en Apple.

We eindigen met de drie campagnes die in 2023 de meeste prijzen wonnen in de hierboven vermelde awardshows: ‘Morning After Island’ van Ogilvy Honduras voor de NGO Grupo Estrategico PAE, ‘Missing Matoaka’ van BBDO Toronto voor het magazine Muskrat en ‘Where to settle’ van McCann Warschau voor Mastercard.

Archief / AWARDS