Fr

ASSOCIATIONS

UBA volgt privacy en dataregelgeving op de voet

Dinsdag 7 Februari 2023

Omdat er enerzijds steeds meer regels inzake privacy komen en consumenten anderzijds almaar veeleisender zijn wat het gebruik van hun gegevens betreft, lanceert de UBA ‘Privacy to build trust in your brand’. Aldus wil de vereniging het adverteerder-media ecosysteem helpen om privacy te omarmen en ht vertrouwen in merken bevorderen.

“Met dit initiatief willen we informeren over de laatste ontwikkelingen op vlak van privacy- en dataregelgeving op lokaal en wereldwijd niveau”, aldus de UBA. Dat zal gebeuren door relevante artikels, Master Classes en Expert Community sessies en later dit jaar een guideline over databescherming.

“Wij erkennen het belang van privacy voor elkeen in de marketing- en communicatiesector. Ons initiatief, 'Privacy to build trust in your brand', zal de sector de nodige instrumenten en middelen aanbieden om de privacy van gegevens effectief te beheren en sterke, betrouwbare relaties met consumenten op te bouwen”, aldus Mira De Maeyer, voorzitter UBA.

Archief / ASSOCIATIONS