SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
E-News van 20/10/2015

AGENCIES

Aardgas kiest voor J. Water Thompson



Aardgas kiest voor J. Water Thompson

Na competitie tegen Mosquito, Strategie en CAT Agency won J. Walter Thompson het communicatiebudget voor Aardgas. Uittredend bureau: TBWA Brussels. De eerste geïntegreerde campagne van de driejarige samenwerking wordt in februari ter gelegenheid van Batibouw verwacht.


en savoir plus


D-artagnan op alle fronten



D-artagnan maakt de komst van verschillende nieuwe klanten bekend. Het gaat ten eerste om Hyboma, een ondernemer die huizen en appartementen voor particulieren bouwt. Eerst hielp het bureau de adverteerder om een communicatiestrategie te definiëren. Die wordt nu creatief vertaald. Ook nieuw bij het bureau is modemerk Essentiel. Voor hen creëerde D-artagnan een digitale campagne om de fashion addicts uit te nodigen voor het Flash Event waar Essentiel zijn nieuwe collectie presenteerde. Na raadpleging won D-artagnan ook het communicatiebudget van Wit-Geel Kruis West-Vlaanderen. De Belgische Tuincentra Vereniging tot slot vroeg het bureau om een imagocampagne die in de lente zal verschijnen. Toerisme Oostende deed hetzelfde maar dan voor zijn wintercampagne.


en savoir plus


BRANDS

Brussels Airlines trouw met Loop



Brussels Airlines trouw met Loop

Brussels Airlines start met een nieuw klantenprogramma, Loop. Dat werd naast het bestaande Miles & More ontwikkeld voor het stijgende aantal klanten dat regelmatig binnen Europa vliegt en uit de traditionele frequent flyer programma’s niet de gewenste voordelen haalt.
 
Het principe? Voor elke euro die een klant spendeert aan Brussels Airlines-vluchten (uitgezonderd de luchthaventaksen), krijgt hij of zij drie Loops en tot 31 december zijn dat er zelfs zes. Tot vijf familieleden die onder hetzelfde dak wonen, kunnen samen Loops verzamelen. Loops kunnen gebruikt worden op eender welke Europese Brussels Airlines vlucht, vanaf het moment dat een klant vijf retourvluchten heeft genomen of 5.000 Loops heeft verzameld. Ingeval van onvoldoende Loops, kan er met geld bijgepast  worden. Bovendien vervallen Loops niet, zo lang de klant een keer per jaar met Brussels Airlines vliegt. Een kaart is niet nodig, alles gebeurt alles online op loop.be.
 
“Loop is opgebouwd rond twee principes: eenvoud en de klanten de kans geven om zo snel mogelijk te krijgen wat ze willen – een gratis vlucht. Loop is de perfecte aanvulling voor ons reeds bestaande Miles & More programma”, aldus Nathalie Erdmanis, Brussels Airlines Vice President Marketing. Klanten kunnen aan beide programma’s tegelijkertijd deelnemen, maar moeten bij een Europese Brussels Airlines-vlucht wel kiezen voor welk programma ze kiezen.
 
Om de lancering te ondersteunen, creëerde TBWA – in de typische grafische Brussels Airlines stijl – enkele vogeltjes die ‘vliegensvlug ‘ de lucht ingaan met een kanon. De campagne van Loop startte gisteren met advertenties, bannering en radiospots. Vanaf 9 november zullen er ook affiches te zien zijn.


en savoir plus


Eén organiseert live pop-up sessies van Thuis



Eén organiseert live pop-up sessies van Thuis

Nu de switch naar het winteruur dichterbij komt en de dagen alsmaar korter worden, bedacht Make Lemonade een originele activeringsactie voor de populaire Eén-soap Thuis. Het event werd uitgewerkt en in goede banen geleid door The Oval Office. In het Kapermolenpark in Hasselt werd gisteren een knusse (verwarmde) tent opgetrokken met binnen een groot scherm. Bedoeling: de kijkers last minute uitnodigen om samen naar de aflevering van de dag te kijken. De hele dag lang werden via de sociale media diverse teasers gelost, tot om kwart voor zeven via diezelfde sociale media opgeroepen werd om op de valreep naar de tent af te zakken, om in het gezelschap van een aantal Thuis-acteurs, onder het genot van wafels en warme chocolade naar de aflevering van de dag te kijken. Het event werd ook live op Eén aangekondigd, net voor het journaal. Om 20u werd dan rechtstreeks vanuit de tent afgeteld tot de uitzending van start ging. Voor de gelegenheid werden zelfs speciale Thuis-dekentjes ontworpen. Els Lagrou: “Aldus willen we onze kijkers letterlijk de spirit van de Eén-baseline laten beleven, allemaal samen. En wie er gisteren in Hasselt niet kon bijzijn, houdt best de Facebook-pagina van Thuis in de gaten, want er zullen deze week nog andere pop-ups volgen.”


en savoir plus


DB vernieuwt zijn magazine met Jansen & Janssen



Deutsche Bank deed een beroep op Jansen & Janssen om zijn magazine in een nieuw kleedje te steken (formaat, lay-out, papier,…). Het blad dat verspreid wordt op meer dan 160.000 exemplaren, bestaat voortaan in twee versies: de ‘Money Expert’ voor de beleggers, ‘Money Explorer’ voor de spaarders. De veranderingen vloeien voort uit een lezersenquête die vorig jaar werd gevoerd met betrekking tot hun noden inzake financiële informatie.


en savoir plus


Telenet personaliseert 1,2 miljoen video's



In samenwerking met These Days verzond Telenet niet minder dan 1,2 miljoen gepersonaliseerde video’s naar zijn klanten. Daarin werden de Telenet-diensten uitgelegd, advies verleend en promoties aangeboden.


en savoir plus


Innocent haalt zijn bekende mutsjes boven



Op 16 oktober, ter gelegenheid van de Werelddag tegen Armoede, gaven de smoothies van Innocent de aftrap van de vijfde editie van de Tricothon, tijdens een evenement waar scholieren, politici en journalisten de beroemde wollen hoedjes kwamen breien om tijdens de actie op de flessen te zetten. Ter herinnering, de actie wil fondsen werven voor de Compagnons Dépanneurs. Voor elke smoothie die met een door vrijwilligers gebreid mutsje verkocht wordt, stort Innocent 20 cent door aan de vereniging. De campagne wordt al twaalf jaar georganiseerd in elf landen. Tot dusver werden 11,4 miljoen hoedjes gebreid en werd 3,7 miljoen euro gestort voor het goede doel. Gebreide mutsjes kunnen ingeleverd worden bij Veritas.


en savoir plus


Kunstmaan zet de KBC Securities Entrepreneurial Summit voor starters op de kaart



Ter gelegenheid van de tweede editie van de KBC Securities Entrepreneurial Summit, een event voor startende ondernemers dat op 17 oktober georganiseerd werd door KBC Securities, Bolero, Bolero Crowdfunding en Start it, nam communicatiebureau Kunstmaan de volledige styling van het event op zich. Dit jaar stond het bureau ook in voor de aankleding van de beurs, de stands, het auditorium en de foodtruck-stand. Daarnaast organiseerde Kunstmaan ook een dynamische wedstrijd. Aan de hand van een App op basis van NFC technologie (Near Field Communication) kon elke bezoeker 500 Boleuro’s (de fictieve munteenheid op de summit) investeren in de starter naar keuze. De starter waarin het meeste Boleuro’s werden geïnvesteerd, kreeg van Kunstmaan een communicatiebudget van 7500 echte euro’s om z’n merk en product verder in de markt te zetten. Het bedrijf “Tsjing” (een app die het mogelijk maakt op events, en binnenkort ook in horecazaken, je bestelling te plaatsen zonder dat je eerst op de ober moet wachten) werd aldus uitgeroepen tot favoriete starter.


en savoir plus


MEDIA

Instagram: reclame versus organic reach



Instagram: reclame versus organic reach

Met 400 miljoen actieve maandelijkse gebruikers en meer dan 80 miljoen dagelijks geposte foto’s op Instagram, wordt het steeds moeilijker om de visibiliteit van organische posts en engagement op het platform voor foto en video sharing van Facebook te verbeteren.
 
Volgens een onderzoek dat Locowise van april tot september voerde bij 2500 Instagram-profielen, daalt de groei van het aantal followers. Hetzelfde geldt voor de organische zichtbaarheid en het engagement. In september haalde Instagram bijvoorbeeld een gemiddelde maandelijkse groei van het aantal followers per profiel van ongeveer 0,25%, tegenover 1,95% in april. Het engagement zou gedaald zijn van 2,8% naar 1,76%. Locowise besluit dat Instagram net als Facebook evolueert naar een platform waar betaald moet worden om gezien te worden.
 
Deze vaststelling valt samen met de algemene openstelling van Instagram-reclame voor alle bedrijven. “Instagram en Facebook zijn twee complementaire platformen die samen gebruikt kunnen worden”, bevestigt Alexis Lebedoff, country lead bij Facebook Belgium.
 
Lebedoff vervolgt: “Zoals jullie schreven, waren Twentieth Century Fox (‘The Martian’) en Unilever (Solo Open Kitchen) de eerste adverteerders op het platform. Sindsdien zien we zowel grote spelers uit de autosector en FMCG als kleine en middelgrote ondernemingen hun voorbeeld volgen. Merken hebben een plaats op Instagram en zijn een volwaardig onderdeel van de community. Ze moeten er echter op letten dat ze een kwalitatieve visuele taal gebruiken die het niveau van het platform en zijn gebruikers haalt. De reclame wordt op precies dezelfde manier gepubliceerd als de posts van de gebruikers. Het gaat om foto’s of video’s van maximum 30’’. De reclame wordt gepersonaliseerd. Hoe beter de reclame aansluit bij de interessecentra van de gebruikers, hoe relevanter ze zullen bevonden worden door diezelfde gebruikers. Instagram biedt een oplossing voor naambekendheid en aankoopintentie.” Volgens Facebook leidde 97% van de gemeten Instagram-campagnes tot een significante groei inzake reclameherinnering.


en savoir plus


TRAINING&BOOKS

Family Marketing in de kijker bij Dreammachine Kids



Op 27 oktober organiseert Dreammachine Kids een halve dag vol lezingen over Family Marketing. Doelpubliek zijn marketing managers, brand managers, digital managers en agencies. Centraal onderwerp: de digitale band die merken smeden met families. Digitale en mobiele media nemen een belangrijke plaats in het leven van de ‘nieuwe familie’. Terwijl levensstijlen evolueren, krijgen ook nieuwe manieren om met marketing-boodschappen om te gaan en nieuwe relaties met merken vorm. Info & inschrijvingen hier.


en savoir plus


CREATIONS

Happiness overrijdt knuffelbeesten voor de FEVR



Happiness overrijdt knuffelbeesten voor de FEVR

Happiness Brussels maakte een nieuwe sensibiliseringscampagne voor de European Federation of Road Traffic Victims (FEVR). Die omvat drie prints met elk een overreden knuffelbeest dat op straat ligt. Zonder titel of baseline. Enkel een kader dat eraan herinnert dat elk jaar meer dan 1300 kinderen omkomen in een verkeersongeval en er 100.000 zwaargewond geraken. De campagne zal niet in België te zien zijn, maar wel in andere Europese landen, waaronder Frankrijk en Spanje.


en savoir plus


Publicis thumbs up voor Hello bank!



Publicis thumbs up voor Hello bank!

Publicis Brussels bedacht een nieuwe campagne voor Hello bank! Hoeksteen is het platform master.hellobank.be, waar bezoekers uitgedaagd worden om ‘hun duimen te trainen voor het mobiele universum’. Doelstelling: een reis naar Beijing winnen én een ‘master’ van de Hello bank!-platformen te worden, meer bepaald Hello play! en Hello crowd!. Trainen kan via een reeks mobiele games en dankzij de hulp van een ‘meester’, zoals blijkt uit de spot die voor de gelegenheid gedraaid werd. Die zal te zijn op alle nationale zenders, in pre-rolls op YouTube, via de sociale netwerken, banners en op de digitale schermen van Clear Channel in de stations. In Antwerpen Centraal en Brussel-Zuid kunnen de pendelaars dankzij interactieve schermen zelfs hun krachten meten met die van de meester himself.


en savoir plus


BBDO hangt het kind uit voor Solidaris



BBDO hangt het kind uit voor Solidaris

Nadat het de nieuwe positionering, baseline en de eerste tv-spot voor het product Optio Dentis bedacht, creëerde BBDO nu twee nieuwe spots en ondersteunende content voor Solidaris. Daarin bezetten de voordelen voor de kinderen een centrale plaats. Het geheel wordt aangevuld door banners en affiches.




en savoir plus


AB angstaanjagend voor Recupel



AB angstaanjagend voor Recupel

AB maakte een nieuwe tv-spot voor Recupel. Die moet de Belgen ertoe aanzetten om hun gebruikte lampen te recycleren. In beeld: de ondertussen bekende lamppersonages, deze keer enkel vrouwen. Ze zitten in hun salon en bekijken een griezelfilm waarin een jongeman een lamp in de vuilbak gooit.


en savoir plus


AWARDS

Leo Burnett finalist in Design op de LIA 2015



Leo Burnett finalist in Design op de LIA 2015

Na BBDO en Duval Guillaume in Radio, stootte ook Leo Burnett Brussels door tot de finale van de London International Awards 2015, in de competitie Design/Experiential Marketing. Het bureau haalde de shortlist met ‘Recharge Yourself’ voor Samsung. Het palmares van 2015 wordt op 15 november bekendgemaakt.


en savoir plus


PEOPLE

Ariane Marchant, CMO van het jaar op de European Communications Award



Ariane Marchant, director marketing & communication bij Proximus, werd verkozen tot CMO of the Year 2015 door de B2B titel European Communications. Met deze prijs wilde de jury de rebranding van Belgacom naar Proximus in de verf zetten.


en savoir plus


MOST POPULAR OF THE WEEK

Ewald Matthys heeft ons verlaten



De markt verliest een van zijn grootste mediaexperts, met het overlijden van Ewald Matthys. Hij lag meer bepaald aan de basis van de eerste televisiebereikstudie, samen met Pierre Hofmans en Christiane Dardenne. daarnaast was hij ook zeer actief in het CIM, de Media Data Bank en, natuurlijk, bij de GRP die hij mee oprichtte. Ewald Matthys begon zijn carrière als chef reclame bij Hollander & Deneef (dat later Ogilvy werd) en werkte gedurende zijn hele carrière bij WPP. Hij speelde ook een belangrijke rol in de ontwikkeling van de mediabureaus (die toen mediacentrales heetten), met de oprichting van Media Plus, de eerste structuur van het land die zich specialiseerde in mediaplanning en -buying.
 
"Ook de pers heeft veel aan hem te danken", herinnert Christiane Dardenne zich. "Hij was de schrik van alle regies, vooral als ze hun titels niet goed verdedigden of hem niet de voorkeurplaatsingen toekenden die hij voor zijn klanten eiste. Ik herinner me epische discussies, maar ook memorabele grappen. Ewald was ook een gedreven reiziger en kunstliefhebber. Hij deelde al zijn passies met zijn vrouw Monique. Het was een zeer hecht koppel. Ewald was een grote mijnheer."


en savoir plus


Bert Hendrickx vervoegt GfK Media Measurement



Bert Hendrickx, sinds 2013 verantwoordelijk voor het digitale luik van GfK België, maakt de sprong naar de globale organisatie van GfK Media Measurement als Product & Innovation Manager. Vanuit deze nieuwe functie zal hij vanuit globaal en Belgisch perspectief de evolutie van traditionele TV metingen naar digitale, 'total video' metingen begeleiden. Hij zal focussen op innovatie op het vlak van audience measurement via technologische innovaties, data en partnerships. Daarnaast blijft hij verbonden aan de UCLL als docent omnichannel marketing & retail.


en savoir plus


Gutzandglory durft Europabank te helpen



Gutzandglory maakte een b2b campagne voor Europabank. Die sluit aan bij de nieuwe positionering van de instelling als bank die ondernemers durft te helpen om hun dromen waar te maken. De campagne illustreert op een ludieke en soms absurde manier wat voor gevolgen uitgestelde investeringen kunnen hebben voor een ondernemer. Investeringskrediet, financiële leasing en renting zijn de drie producten die naar voren geschoven worden. De campagne krijgt een persluik (magazines en kranten), een radio- en online deel en zal ook te zien zijn in de agentschappen.


en savoir plus




PREFERRED PARTNERS




JOBS

More info

PREMIUM AGENCIES

BBDO BELGIUM

Plus d'infos

BUZZ IN A BOX

Plus d'infos

MEDIASCALE

Plus d'infos

HIGH 5*

Plus d'infos

DE VLOER

Plus d'infos

DE VLOER

MAXUS BELGIUM

Plus d'infos

WAVEMAKER

Plus d'infos

WAVEMAKER

J. WALTER THOMPSON BRUSSELS (JWT BRUSSELS)

Plus d'infos

BLACK IS BLUE

Plus d'infos

BIG SMILE AGENCY

Plus d'infos

SPACE

Plus d'infos

CARRE ASSOCIATES

Plus d'infos

DIGITAS

Plus d'infos

ONLYHUMANS

Plus d'infos

BUTIK AGENCY

Plus d'infos

BIG BAD WOLF

Plus d'infos

ISOBAR

Plus d'infos

DONE BY FRIDAY

Plus d'infos

STRATEGIE AGENCY

Plus d'infos

DM&S COMMUNICATIONS

Plus d'infos

DUVAL GUILLAUME

Plus d'infos

ADDRETAIL

Plus d'infos

MostWanted

Plus d'infos

monalisa

Plus d'infos

OKAZOOM

Plus d'infos

OKAZOOM

WHATS IN A NAME ?

Plus d'infos

MEDIAPLUS BENELUX

Plus d'infos

PROFIRST BRUSSELS

Plus d'infos

CONTENT CONNECTIONS

Plus d'infos

HAVAS BRUSSELS

Plus d'infos

SOCIAL.LAB

Plus d'infos

SOCIAL.LAB

SILVER & COPPER

Plus d'infos

VIZEUM

Plus d'infos

MOJUICE

Plus d'infos

ABSOLUTE AGENCY

Plus d'infos

PUBLICIS BRUSSELS

Plus d'infos

BLUE 449 BELGIUM

Plus d'infos

AIR BRUSSELS

Plus d'infos

VO EVENT

Plus d'infos

BLUEMANGO DESIGN

Plus d'infos

GUTZANDGLORY

Plus d'infos

SUPERMACHINE

Plus d'infos

SUPERMACHINE

THE OVAL OFFICE

Plus d'infos

ADJUST

Plus d'infos

ALTAVIA ACT*

Plus d'infos

FEDERATE

Plus d'infos

HUNGRY MINDS

Plus d'infos

PROPHETS

Plus d'infos

HILARIOUS

Plus d'infos

HAPPINESS BRUSSELS

Plus d'infos

IPROSPECT

Plus d'infos

LIELENS

Plus d'infos

LDV UNITED

Plus d'infos

BE CONNECT

Plus d'infos

OMD / OMNICOM MEDIA GROUP

Plus d'infos

RCA GROUP

Plus d'infos

MORTIERBRIGADE

Plus d'infos

POSTERSCOPE

Plus d'infos

NEWWORLD BELGIUM

Plus d'infos

NEWWORLD BELGIUM

OUTSIGHT

Plus d'infos

AMNET

Plus d'infos

AMNET

DENTSU AEGIS BELGIUM

Plus d'infos

SERVICEPLAN

Plus d'infos

Propaganda

Plus d'infos

Propaganda

KUNSTMAAN (PART OF ACCENTURE INTERACTIVE)

Plus d'infos

FAMOUSGREY

Plus d'infos

PLAN.NET BELGIUM

Plus d'infos

ADVERTHYPE

Plus d'infos

ADVERTHYPE

NEVEREST

Plus d'infos

HIGHCO SHELF SERVICE

Plus d'infos

HAVAS MEDIA GROUP BELGIUM

Plus d'infos

HAVAS MEDIA GROUP BELGIUM

DARWIN BBDO

Plus d'infos

IPG MEDIABRANDS BELGIUM

Plus d'infos

MINALE DESIGN STRATEGY

Plus d'infos

MAKE LEMONADE

Plus d'infos

CITYCUBES

Plus d'infos

BECONTENT

Plus d'infos

Ogilvy & Social.Lab

Plus d'infos

&KOO

Plus d'infos

FAST FORWARD EVENTS

Plus d'infos

FAST FORWARD EVENTS

NEW BALLS PLEASE

Plus d'infos

ZENITH OPTIMEDIA BELGIUM

Plus d'infos

ZIGT MEDIA

Plus d'infos

THE MANIFEST

Plus d'infos

EXPANSION PARTNERS

Plus d'infos

PEGGY O.

Plus d'infos

SOLUTIONS

Plus d'infos

SOLUTIONS

MINDSHARE

Plus d'infos

CHOCO

Plus d'infos

EMAKINA

Plus d'infos

IDWEAVER

Plus d'infos

SECONDFLOOR

Plus d'infos

SHAKE

Plus d'infos

WUNDERMAN ANTWERP

Plus d'infos

LEO BURNETT BRUSSELS

Plus d'infos

CARAT

Plus d'infos

ATYPIC

Plus d'infos

DDB BRUSSELS

Plus d'infos

AGENDA


CAMPAIGN

BBDO/Lidl :

BBDO/Lidl : "Straffe Kost"  



en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier

Lucy/Greenpeace :

Lucy/Greenpeace : "Maya De Bij"   



en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier

Happiness/VOO :

Happiness/VOO : "La non-sélection pour la Coupe du Monde 2018"  



en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier

Happiness/Toyota : 'Yaris vs Tesla'

Happiness/Toyota : 'Yaris vs Tesla'  



en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier

mortierbrigade ziet dubbel voor Lotto

mortierbrigade ziet dubbel voor Lotto  


mortierbrigade maakte een nieuwe campagne voor het sterspel van de Nationale Loterij. Die besloot om de winstkansen te verdubbelen, een gegeven dat de brigadiers letterlijk vertaalden in hun creaties. En die zijn dubbel zo leuk.


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier