Fr

Webscan

Amazon zit Spotify op de hielen

Verwikkeld als ze zijn in een bikkelharde ratrace kopiëren de grote namen elkaar vrolijk. Zo kondigt Amazon de lancering aan van Maestro, zijn functie om playlists te creëren op basis van prompts of vocale instructies. Net als Spotify wordt de functie getest op een beperkt aantal Amerikaanse gebruikers voor Amazon en Britse voor Spotifiy.

LinkedIn Premium Company Page

Er gaat geen week voorbij zonder dat er iets nieuws aangekondigd wordt bij LinkedIn dat nu met een nieuw aanbod voor kmo's komt.

De Premium Company Page wordt aangeboden voor $ 99,99/maand en zit nog in de testfase. Ze biedt toegang tot een reeks functies om de zichtbaarheid van de pagina te versterken en meer leden tot klanten te converteren. Er hoort ook een redactietool bij op basis van AI.

Twitch integreert aanbevelingsfeed à la TikTok

Het Twitch-platform van Amazon meldt de introductie van zijn Discovery Feed. De functie die in augustus 2023 onthuld werd, zat tot dusver in haar testfase.

De feed die de mosterd duidelijk haalde bij TikTok, toont verticale video's en stelt mobiele gebruikers in staat nieuwe content creators te ontdekken; streamers kunnen er hun zichtbaarheid verbeteren.

Atlas groet u

Na meer dan tien jaar trouwe dienst trekt Atlas, de robot van Boston Dynamics, er een streep onder. De video's van zijn capriolen maakten een ster van hem op de sociale netwerken.
Atlas heeft nog amper afscheid genomen en daar is Boston Dynamics al met de opvolger, een elektrische versie ter vervanging van de voorgaande hydraulische versie.

Copa America wordt cultureel event van het jaar in de States

Dat vindt Ad Age toch. “Voetbal (soccer, nvdr) heeft drie decennia nadat het eerste WK in de Verenigde Staten werd gehouden, eindelijk zijn intrede gedaan op de Amerikaanse scène en wekt het groeiende enthousiasme van een gedreven publiek in het hele land, met name generatie Z.”
 
Ad Age wijst op de populariteit van tv-series rond de sport, zoals ‘Ted Lasso’ en ‘Welcome to Wrexham’ en de recente transfer van superster Lionel Messi naar Inter Miami CF: “Er bestaat geen twijfel over dat profvoetbal een centraal onderdeel is geworden van de Amerikaanse sport en cultuur.”
 
Volgens het Amerikaanse magazine heeft het feit dat de Copa America en het WK beide in de Verenigde Staten plaatsvinden in een tijdsbestek van twee jaar, gezorgd voor een hyperbetrokken publiek en op maat gemaakte mogelijkheden voor marketeers. Sponsoring is aanzienlijk geëvolueerd sinds de laatste Copa America in 2016 in de VS werd gehouden, om nog maar te zwijgen van het WK dat hier voor het laatst werd gehouden in 1994, en er zijn verschillende nieuwe mogelijkheden voor merken om te investeren in de groeiende populariteit van de sport.”

Programmatic door de bril van Dax Vercauteren

Op uitnodiging van Ingrid Cleen (Daisycon), producent van de podcastserie ‘About Marketing Talked’, blikt Dax Vercauteren (AdForm) terug op de geschiedenis van Programmatic in België en kijkt hij vooruit naar de toekomst.

Glorie en decadentie

Sam Bankman-Fried, SBF voor de vrienden, is zopas veroordeeld tot 25 jaar gevangenisstraf. De 32-jarige ondernemer richtte FTX op, een handelsplatform voor cryptocurrency. SBF was marktleider geworden, met Binance als zijn voornaamste concurrent, en had risicovolle investeringen gedaan zonder toestemming van zijn klanten. Technologieën evolueren, maar oplichters blijven oplichters.

Van bier naar AI

Een team wetenschappers onder leiding van professor Kevin Verstrepen van de KU Leuven gebruikte artificiële intelligentie om het verband te leggen tussen de samenstelling van zowat 250 bieren en de scores die deze bieren kregen van een panel van proevers. Op basis hiervan creëerden ze een model om op basis van de feedback van de proevers te bepalen welke veranderingen moesten worden aangebracht.

AI op de guestlist van de Pulitzer Prize

De Pulitzer Prize is een van de meest prestigieuze prijzen in de journalistiek. Maar ook de goeie oude journalistiek lijkt niet te zullen ontsnappen aan de opkomst van generatieve artificiële intelligentie. Dit jaar werd kandidaten gevraagd om aan te geven of ze AI hadden gebruikt bij het schrijven van hun artikel. Vijf van de 45 finalisten antwoordden hier bevestigend op.
 
Dus 6 mei, wanneer de winnaars bekend worden gemaakt, zou wel eens het begin van een nieuw tijdperk kunnen zijn.

Addressable TV, gebruiksaanwijzing

In de tweede aflevering van haar podcast ‘Think Ahead’ verwelkomt Camille de Trogoff Barbara Van Caubergh voor een editie gewijd aan Addressable TV. Samen leggen ze uit hoe deze aanpak werkt en welke resultaten er mee kunnen bereikt worden.
Loading ...