SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Welke sociale netwerken bestaat nog binnen tien jaar?

Donderdag 13 April 2017


Nieuwe communicatieplatformen zoals Snapchat en LinkedIn zijn volgens Britse en Franse consumenten niet tijdloos en adverteerders moeten dus omzichtig omspringen met welk platform ze inzetten in hun communicatieplan. Dat blijkt uit onderzoek van Morar Consulting in maart 2017 onder 2000 Britse en Franse consumenten in opdracht van Mailjet, een provider voor e-maildiensten. Uit het onderzoek komt naar voren dat e-mail het communicatiemiddel zal zijn dat we zeker nog het meest (41%) zullen gebruiken in het jaar 2027. Facebook en WhatsApp volgen met 26%. Verder is 14% ervan overtuigd dat Snapchat nog zal bestaan binnen 10 jaar. Pinterest en LinkedIn doen het nog slechter met slechts 11%.

Daarnaast werd bevraagd of de respondenten belangrijke recente updates aan de verschillende communicatieplatformen hadden opgemerkt. 35% van de ondervraagden gaf toe dat het geen enkele update had opgemerkt. Maar 6% was op de hoogte van Instagram’s ‘Shop now’ knop. Verder vindt 15% van de respondenten video’s van merken op Snapchat of Facebook storend;14% wenst live streams op de sociale netwerken gebruiken.

Het grootste pijnpunt bij de communicatie van merken voor consumenten is de relevantie van hun boodschappen. 25% van de Britse vindt dat de boodschappen niet persoonlijk gericht zijn. Volgens de ondervraagden staan supermarkten het dichtst bij hun consumenten (42%), gevolgd door technologiemerken (21%). In de U.K. brengen automerken (5%), beautymerken (4%) en fashionmerken (3%) het er slecht vanaf.

Consumenten vragen merken om real-time en locatiegebaseerde e-mails (36%) in te zetten, alsook e-mails die aansluiten op de producten die ze opgezocht of gekocht hebben (32%). Een derde van de ondervraagden verwacht ook de mogelijkheid om iets te kopen of te betalen binnen het e-mailbericht. Het design van die e-mail is dan ook van groot belang. 37% van de respondenten wil dat merken communiceren met filmpjes van hun producten. Jongere consumenten zijn hier het meest vragende partij voor.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier