SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Welke sociale netwerken bestaat nog binnen tien jaar?

Donderdag 13 April 2017


Nieuwe communicatieplatformen zoals Snapchat en LinkedIn zijn volgens Britse en Franse consumenten niet tijdloos en adverteerders moeten dus omzichtig omspringen met welk platform ze inzetten in hun communicatieplan. Dat blijkt uit onderzoek van Morar Consulting in maart 2017 onder 2000 Britse en Franse consumenten in opdracht van Mailjet, een provider voor e-maildiensten. Uit het onderzoek komt naar voren dat e-mail het communicatiemiddel zal zijn dat we zeker nog het meest (41%) zullen gebruiken in het jaar 2027. Facebook en WhatsApp volgen met 26%. Verder is 14% ervan overtuigd dat Snapchat nog zal bestaan binnen 10 jaar. Pinterest en LinkedIn doen het nog slechter met slechts 11%.

Daarnaast werd bevraagd of de respondenten belangrijke recente updates aan de verschillende communicatieplatformen hadden opgemerkt. 35% van de ondervraagden gaf toe dat het geen enkele update had opgemerkt. Maar 6% was op de hoogte van Instagram’s ‘Shop now’ knop. Verder vindt 15% van de respondenten video’s van merken op Snapchat of Facebook storend;14% wenst live streams op de sociale netwerken gebruiken.

Het grootste pijnpunt bij de communicatie van merken voor consumenten is de relevantie van hun boodschappen. 25% van de Britse vindt dat de boodschappen niet persoonlijk gericht zijn. Volgens de ondervraagden staan supermarkten het dichtst bij hun consumenten (42%), gevolgd door technologiemerken (21%). In de U.K. brengen automerken (5%), beautymerken (4%) en fashionmerken (3%) het er slecht vanaf.

Consumenten vragen merken om real-time en locatiegebaseerde e-mails (36%) in te zetten, alsook e-mails die aansluiten op de producten die ze opgezocht of gekocht hebben (32%). Een derde van de ondervraagden verwacht ook de mogelijkheid om iets te kopen of te betalen binnen het e-mailbericht. Het design van die e-mail is dan ook van groot belang. 37% van de respondenten wil dat merken communiceren met filmpjes van hun producten. Jongere consumenten zijn hier het meest vragende partij voor.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Rob Flaherty (Ketchum):

Rob Flaherty (Ketchum): "De jacht op talent en change management zijn de twee grootste uitdagingen van nu"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier