SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Rizon Parein over OFFF By Night

Woensdag 14 September 2016


Rizon Parein over OFFF By Night
Op 22, 23 en 24 september vindt OFFF By Night in Antwerpen plaats, de Belgische variant van de bekende jaarlijkse hoogmis voor designers en creatieven in Barcelona. Curator en 3D designer Rizon Parein stelde een interessante line-up samen voor de eerste editie in België.

Laten we het eerst hebben over OFFF Barcelona. In welke mate heeft het event nog dezelfde vibe als de beginjaren?

Ik haal veel plezier uit de community sfeer die er altijd hangt; het draait niet alleen maar om de keynote sprekers. Vroeger, toen ik graffitiartiest was, gingen wij vaak naar jams zoals dat heet in die wereld, een bijeenkomst van gelijkgestemde zielen. Dat vind ik er ook terug. Het is ook altijd fijn om de artiest achter het werk te leren kennen. Het festival is ondertussen zeer groot geworden, maar die vibe blijft toch nog altijd overeind. Het is dan ook mijn ambitie om de ruimte naast het keynote podium in Antwerpen bijzonder te maken. Het wordt een mix van Bladerunner, Bangkok, Times Square, voedingstandjes, games, een vlooienmarkt, een massa aan schermen, enz.

Waarom organiseer je OFFF in België 's avonds?

Dat is een gevolg van de ruimte waarover we beschikken. OFFF By Night vindt plaats in een oude treinloods. Het is een ruimte die meer dan een half voetbalveld bedekt, dus het zou ons een arm en een been gekost hebben om het donker te maken. Ik kreeg het idee om er een nightlife evenement van te maken, niet zoals in een club, maar als een plek waar mensen kunnen rondzwerven en een pintje drinken. Op een recente trip in New York passeerde ik langs de Brooklyn Night Bazaar, een loods die getransformeerd was tot een grote markt met voeding en vintage stuff en die 's nachts georganiseerd werd, compleet met games en andere activiteiten. Ik wist meteen dat we zo een avondervaring zouden kunnen combineren met sprekers voor een festival rond design en creativiteit.

Naar welke sprekers kijk je uit?

Het klinkt misschien wat klef, maar eigenlijk naar allemaal. Het zijn stuk voor stuk toppers, zeg maar de Rock Werchter van de designwereld. Ik maak me nu al zorgen of ik elke spreker wel zal kunnen zien.

Ik tel maar een vrouw onder de 22 keynote sprekers, hoe komt dat?

Daar heb ik helemaal niet bij stilgestaan, maar ja het is waar. Gemma O' Brien is zeer straf. Het was voor mij een van de beste sprekers op OFFF Barcelona vorig jaar.

De sprekers komen bijna allemaal uit het buitenland. Van welke Belgische designers ben je zelf fan?

Er zijn veel kwalitatieve designers in ons land: Toykyo, Casestudyo, Tom Muller, Stephanie Specht, Glossy, Tom Tosseyn, Timothy Helmer, Frederik Heyman, Tom Hautekiet, Emma Thyssen, enz. We hebben op OFFF By Night ook een Q&A podium, waar Belgische designstudio's en ondernemers het woord nemen, bijvoorbeeld de mannen achter Komono, Cedric Engels van Roundhouse, Tom Galle, enz.



ARCHIVE / CREATIONS

JOBS


INTERVIEW

Mark Barber (Radiocentre):

Mark Barber (Radiocentre): "Radio is niet alleen een tactisch medium."



DOSSIER  



Data & Privcacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier