SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

BeTV loopt vooruit op de Wereldbeker met Air

Vrijdag 24 Januari 2014


BeTV loopt vooruit op de Wereldbeker met Air
Assets :
TV 'Kompany' TV 'Van Buyten' TV 'Multi palyers' dailies 'Hazard' dailies 'Witsel' radio 'Kompany' radio 'Witsel'
Credits :
Client : Be tv
Contacts : Erica Vanini, Bruno Van Sieleghem
Agency : Air Brussels
Account Team : line Charles, Daphné de Le Vingne
CD : Marie-Laure Cliquennois
CD : Gregory Ginterdaele
Creation : Benoit Hilson
Creation : Pierre Maes
TV Producer : Marie Libouton
Film Production Company : Ottoprod.be
Director : The Deck & Lenitch
Post-Production Cy : Ottoprod.be

Aan de vooravond van de Wereldbeker Voetbal in Brazilië bedacht Air een wervingscampagne voor BeTV. Die omvat tv-spots, een radioluik en artikels in de dagbladpers.

“Het is een enigszins onvoorziene campagne”, vertelt Gregory Ginterdael, de CD van Air. “”BeTV communiceert regelmatig rond zijn voetbalaanbod, maar niet noodzakelijk in deze periode. De campagne is ontstaan uit een slimme strategie. Aangezien de zender niet beschikt over de uitzendrechten voor de wedstrijden van de Wereldbeker in Brazilië, dachten we dat het efficiënter zou zijn voor het evenement te communiceren, aangezien dat toch ieders aandacht zal monopoliseren gedurende het gros van het tweede semester. BeTV had trouwens een mooie troef in zijn mouw, met de uitzendrechten voor zes Europese kampioenschappen: het Franse, Britse, Russische, Duitse, Italiaanse en Nederlandse. Zes prestigieuze Europese competities, waarin de beste Rode Duivels opdraven…”
Met andere woorden, wie de Rode Duivels wil volgen, weten of ze in vorm zijn, enzovoort voor de belangrijke afspraak van komende zomer, moet een abonnement nemen op BeTV Sport!”.

Om die boodschap over te brengen bij het grote publiek – en de vele nieuwe fans van onze nationale ploeg – maakt Air gebruik van absurde humor, een discipline waarin ons land uitblinkt.

“De campagne omvat tv- en radiospots, alsook advertenties in de dagbladpers”, zegt co-CD Marie-Laure Cliquennois. “Aan audiovisuele zijde bedachten we verborgen camera’s waarin een supporter op zoek gaat naar zijn favoriete Belgische spelers. Hij zoekt hun adressen op in het telefoonboek en komt – uiteraard – niet terecht bij de juiste Hazard, Van Buyten en Kompany…”. Hoe de naamgenoten van onze duivels reageren, ontdek je op mm.be.

“Voor de regie deden we opnieuw een beroep op TheDeck & LeNitch, met wie we onder andere al samenwerkten voor ‘Wake up, humans!’, onze campagne voor Amnesty International. Hoe lastig ze ook is, ze zijn helemaal weg van de verborgen camera en ze zijn op hun best als ze met een klein team werken (een acteur, een cameraman en een geluidsjongen, meer moet dat niet zijn), zonder vangnet. Voor het radiogedeelte wilden we eerst ook de mensen beetnemen, maar dan via de telefoon. Helaas werd het ons al gauw duidelijk dat wat aan de ene kant werkte, veel minder pakte aan de andere. De radioproducties waren veel minder overtuigend. Onder andere omdat de vereisten van het medium – in de eerste plaats de timing en het tempo – ons niet in staat stelden om even juist en pakkend te werken als op televisie. Uiteindelijk hebben we er iets op gevonden door in de opnamestudio die interessantste situaties van tijdens de filmopnames na te spelen.”

Tot slot volgt nog het printluik. Ook dat is veelbelovend en sust de fans met de boodschap dat ze de beste Belgische spelers niet hoeven te zoeken. Om ze te vinden moet je gewoon afstemmen op BeTV, daar kom je ze tegen. En nergens anders!


JOBS


INTERVIEW

Hoe Accenture Interactive voet aan de grond wil krijgen in België

Hoe Accenture Interactive voet aan de grond wil krijgen in België



DOSSIER  



Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De vele uitdagingen van etnomarketing  


Het aantal Belgen met niet-Westerse roots blijft gestaag groeien en dat wekt de aandacht van veel bedrijven en hun marketeers. Ze lanceren almaar meer producten die zich specifiek op deze groep...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De plaats van product placement in de contentstorm  


Terwijl veel grote adverteerders de stap zetten naar het produceren van eigen content, welt de vraag op wat nog rest van de traditionele product placement. Moeten we de Amerikaanse toer op, met...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier