SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Boondoggle speelt verlengingen voor de Koninklijke Belgische Voetbalbond

Dinsdag 20 Januari 2015


Boondoggle speelt verlengingen voor de Koninklijke Belgische Voetbalbond
Assets :
spot Tv website print print print print print Press Conference Press Conference
Credits :
Client : KBVB
Contact : Bob Madou
Agency : Boondoggle
CD : Niels Schreyers
Creation : Dieter Vanhoof
Creation : Sam De Vriendt
Copy : Bout Holtof, Veronique Vier
Design : David Prinsmel, Sven Verfaille
Strategic Director : Peter Verbiest
Strategic Planner & UX : Tim Borguet, Jesse Wynants & Nikolas Sterck
Managing Director : Inge Vander Velpen
Account Director : Frederik Cuyvers
Production Coordinator : Doris De Smet
Development : KBVB ism Cronos

Boondoggle bedacht en ontwierp een nieuwe competitie voor de Koninklijke Belgische Voetbalbond. Nadat het bureau erin slaagde alle Belgen achter de Rode Duivels te scharen, is de doelstelling deze keer de interesse voor voetbal opnieuw te boosten bij de liefhebbers. 

Peter Verbiest, strategic director bij Boondoggle: “De populariteit van voetbal taant al enkele jaren. Om het simplistisch uit te drukken, vroeger kon je als hobby kiezen tussen muziek en voetbal. Nu zijn er ontelbaar veel mogelijkheden om je vrije tijd op te vullen. Daarom vroeg de Koninklijke Belgische Voetbalbond ons om na te denken over een nieuw project dat de interesse van de Belgen voor voetbal weer zou aanwakkeren. Door te proberen het respect op en rond het veld te verbeteren, maar vooral door het plezier om een match te spelen en bij te wonen te versterken. Voetbal blijft een spel waarin vooral de spelers en de supporters vreugde moeten scheppen. De Voetbalbond wilde eraan herinneren dat hij voetbal op alle niveaus steunt, niet alleen op het hoogste.”
 
De door Boondoggle voorgestelde oplossing bestaat in een nieuwe competitie en een nieuwe app die Best of Belgian Football gedoopt werd. De eerste vindt plaats tegelijk met de Belgische amateurkampioenschappen. Niels Schreyers, CD van Boondoggle: “We hebben nagedacht en in plaats van een traditionele sensibiliseringscampagne die altijd een vrij beperkt effect heeft in de tijd, hebben we voorgesteld om iets fundamentelers te ontwikkelen, zoals een nieuwe competitie, gebaseerd op een nieuwe mobiele app. De mediacampagne zou pas aan het einde komen, om het geheel te ondersteunen en tot leven te brengen.”
 
“De Best of Belgian Football competitie is niet gebaseerd op resultaten, maar op sfeer, fairplay en spektakel op en rond het veld”, aldus Jesse Wynants, digital strategist en drijvende kracht achter het project. “Iedereen kan deelnemen, van de spelers tot de supporters en de toeschouwers, via de clubverantwoordelijken en zelfs de scheidsrechters. De deelnemers moeten de drie eerder genoemde criteria beoordelen en de app berekent het gemiddelde van de punten die vervolgens toegekend worden aan beide teams. De deelnemers geven de match in haar geheel een score en dus niet aan de teams in het bijzonder. Zoals met de Duiveluitdagingen hopen we dat het alle partijen zal motiveren om bij te dragen tot een betere sfeer, meer respect en spektakel bij amateurwedstrijden. Met als neveneffect meer leden voor de diverse clubs. Tot slot krijgen de best genoteerde clubs natuurlijk een beloning die hen moet helpen om de drie criteria nog te verbeteren.”
 
Best of Belgian Football ging officieel van start op 20 januari, tijdens een persconferentie die bijgewoond werd door Michel Platini, ’s wereld grote voetbalbaas en een hevige fan van het project. Tegelijk maakte Boondogle een tv-spot, advertenties met de kenmerken van de app, affiches voor de amateurclubs en een omvangrijk online luik, onder andere via de sociale netwerken. Tot slot is er ook een partnerschap met Het Laatste Nieuws en Sud Presse gepland, om elke dag verslag uit te brengen van de resultaten van de nieuwe competitie.

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier