Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Happiness grandioos voor Quick

Zondag 10 Maart 2024

Happiness grandioos voor Quick

Ondertussen is het al meer dan 50 jaar geleden dat Quick, de Belgische fastfoodketen bij uitstek, het levenslicht zag in ons landje. En in die vijf decennia heeft het merk een enorme stempel gedrukt op de Belgische cultuur en woordenschat. Dat zet de nieuwe Happiness-campagne prachtig in de schijnwerpers. Tegelijk doet de campagne een beroep op de troeven van een medium dat vaak onderbenut wordt...

Overal ter wereld is een ‘Giant’ een sprookjesfiguur. Behalve in België natuurlijk, waar een ‘Giant’ in de eerste plaats verwijst naar de iconische hamburger van Quick.
 
Vanuit dit gegeven lanceerden de fastfoodketen en Happiness een nieuwe affichagecampagne (ja, je leest het goed) voor de bekende Giant. Opmerkelijk: de burger is in geen velden te bekennen, we worden wel getrakteerd op een … reus die recht uit een film of een heroic fantasy weggelopen lijkt. De enige aanwijzing voor wie de affiche voorbijloopt, afgezien van het Quick-logo zit in de baseline: ‘Voor Belgen is dit geen Giant’.
 
Geoffrey Hantson, CCO Happiness: “De Giant promoten zonder een burger te tonen. Is dat niet het ultieme bewijs dat de Quick-burger een iconische status heeft bereikt bij de Belgen? Quick staat al lang synoniem voor een typisch Belgische smaak en het merk bewijst dat elke dag meer. Daarom besloten we een sprookjesreus op wandel door zijn koninkrijk te tonen, in plaats van een gewoon packshot van een hamburger.”
 
Voor de productie van de campagne deed Happiness een beroep op de talenten van het Brusselse Jekyll 'n Hyde. “Om het scenario en ons personage tot leven te brengen, kozen we voor een foto: dat geeft de campagne een filmische en tijdloze kleur”, aldus associate CD Maxime Damo.
 
De affichagecampagne is in maart te zien in heel België, op verschillende grote formaten. Ze wordt ook ondersteund door  op de sociale netwerken van het merk.
 
“Een campagne van dit formaat, daar pakken we graag groots mee uit”, besluit Jilze Gerritsen, Marketing Manager bij Quick. “Daarom kozen we voor een ‘Giant’ kick-off van de campagne met een poster van 100m2 op de iconische Groenplaats in Antwerpen.”
 
Grandioos, we zeiden het toch!
Assets :
Credits :
Client: Quick
Head of Marketing Quick: Dirk Lammens
Marketing Manager Quick: Jilze Gerritsen
Brand Manager Quick: Sarah Pockelé-Dilles 
Brand Activation Manager Quick: Maxime De Vos
Agency: Happiness Brussels 
CEO & Strategic Director: Karen Corrigan
Chief Creative O​fficer: Geoffrey Hantson
Creative Director: Katrien Bottez
Associate Creative Director: Maxime Damo 
Strategic Director: Frans Cuypers
Strategic Content Director: Wesley Roeland 
Connectivity Planner: Khuslen Tsogbadral 
Concept providers: Jarne Eetesonne, Manuel De Vos
Content Creative Director: Debby De Ridder, Jorrit Michiels
Content provider: Brent Roofthooft
Account Management: Barbara Devaux, Yente Janssen, Aurélie Forissier
Copywriter: Maxime Damo, Jarne Eetesonne
Head of Motion: Remke Faber
Motion designer: Marie-Charlotte Baert
Head of Design: Dries Lauwers
DTP: Loïc Lenoble
Head of Production: Bart Vande Maele
Producer: Arthur De Wachter
Photo Production: Jekyll n' Hyde
Director Photography: Fred Labeye
Retouche: Tim Vin