Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

FamousGrey stelt zich vragen voor De Tijd

Zondag 25 Februari 2024

FamousGrey stelt zich vragen voor De Tijd

‘Wat Als?’. Aldus de vraag die De Tijd graag wat vaker zou horen uit de mond van Vlaamse ondernemers, om ze aan te moedigen geen genoegen te nemen met een status-quo, ambitieuzer te zijn en de dingen grootser te zien, kortom, om het beste uit hun bedrijf te halen. Deze aanmoedigingen werden in een campagne gegoten door FamousGrey.

“We moedigen Vlaamse ondernemers (tussen 25 en 45 jaar, nvdr) aan om te streven naar meer en niet op hun lauweren te rusten”, aldus de Mediafin-krant. “Het doel van deze campagne is om De Tijd te positioneren als een drijvende kracht voor ambitieuze ondernemers, door hen voortdurend uit te dagen om groter te durven dromen, met relevante informatie en inspirerende ideeën die de ondernemersgeest aanwakkeren.”
 
Om dit doel te bereiken stelt FamousGrey de bekende vraag die in twee woorden samen te vatten valt: ‘’Wat Als?’. Wat als ik mijn grootste concurrent zou uitkopen? Wat als ik zou exporteren? Wat als ik zou investeren in vastgoed in plaats van kantoren te huren? De vraag stellen is ze in zekere zin al beantwoorden, of tenminste, het is al een aanzet tot een oplossing die ligt te wachten om te worden uitgerold.
 
“De Tijd streeft er elke dag naar om een complete mentaliteitsverandering teweeg te brengen bij jonge ondernemers”, aldus Peter Ampe, ECD van FamousGrey. “Om hun ondernemingszin, hun plezier in ondernemen, maar ook hun angst voor het onbekende en de opwinding die daarmee gepaard gaat opnieuw aan te wakkeren. Want de kansen zijn er, te beginnen bij De Tijd.”
 
‘Wat Als?’ wordt ondersteund door een 45’’-spot, in een productie en regie van respectievelijk Wenneker en Dirk Domen, die samen met diverse andere versies wordt uitgezonden op Facebook, Instagram en YouTube, en natuurlijk niet te vergeten LinkedIn.
 
Last but not least zullen radio, print en eigen media de campagne ondersteunen. What else?
Assets :
Credits :
Client: Mediafin
Contacts: Sam Van Gerwen, Katleen Mertens, Chantal Janssens 
Agency: FamousGrey
CEO: Francis Lippens
Strategic director: Jonathan Detavernier
Connection planner: Yarne De Schrijver
Creative Director: Peter Ampe
Creative team: Jan Schoofs, Jonas Caluwé
Designer: Elsa Gervais 
Client service Director: Catherine De Block
Account team: Aurélie Thollebeek, Lies Bernaer 
Performance Marketing: Jonas Sprengers 
PR Manager: Astrid Jacobs
Production Agency video: Wenneker
Director: Dirk Domen
Executive Producer: Ben Wevers
Head of Production: Mirjam De Vreese 
Producer: Femke Doom
Editor: Liesbeth Van Sele I Lucas Willems
Motion: Annelies Carnoy
Post producer: Mirjam De Vreese
Grading: François Dubois
Production Agency radio: FamousGrey Productions 
Head of Production: Myriam Maes 
RTV Producer: Marlies Neudt 
Sound Engineer: Eli Sundermann, Mathieu Savenay for FamousGrey Productions