SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Nieuwe copywriters zoeken en werkzoekenden steunen

Dinsdag 22 Juli 2014


Nieuwe copywriters zoeken en werkzoekenden steunen
Assets :
logo Animatie radio 'Fred' radio 'Kateleon' radio 'Voetjes' website poster
Credits :
Client : ACC
Contact : Johan Vandepoel
Agency : Happiness Brussels
Account : Nejwa Jacobs
Creative Management : Niek Eijsbouts, Philippe Fass, Karen Corrigan
CD : Niek Eijsbouts
CD : Philippe Fass
Creation : Sharif Abdel Mawla
Creation : Michael Middelkoop
Copy : Jan Denys, Mathieu Cardon
Graphic Design : Edouard Coene
Production : JustDidIt, Think 'N' Talk, Moxy
Website : Bliss Interactive

Op initiatief van de ACC bedacht Happiness Brussels een slimme en originele actie op nationaal niveau; die houdt het midden tussen een maatschappelijke en wervingscampagne. 

Doelstelling: de werkzoekenden helpen en meer bepaald nieuwe getalenteerde copywriters vinden door ze aan te zetten op in het vak te stappen en zo het gebrek aan begenadigde pennen weg te werken.
 
Vertrekpunt is de site verkoopeenwerkloze.be, waar copywriters in spe worden uitgedaagd om voor een werkzoekende een overtuigende sollicitatiebrief te schrijven en aldus een mogelijke werkgever te overtuigen. Als de werkzoekende op gesprek mag gaan, maakt de auteur van de brief op zijn beurt kans op een job in een bureau.
 
In de praktijk worden de deelnemers niet alleen beoordeeld door de werkzoekenden, maar krijgen ze ook punten toegekend door een jury, bestaande uit specialisten binnen de sector. Daartoe kunnen ze deelnemen aan de Master Class copywriting die de ACC organiseert op 19 en 26 september. Deze tweedaagse workshop wordt gegeven door creatieven en CD’s, onder wie Jens Mortier (mortierbrigade), Arnaud Pitz (BBDO), Eric Hollander (Air), Stef Selfslagh (ex-Boondoggle), Geoffrey Hantson (Duval Guillaume Modem) en Ann Maes (Ogilvy). Zij zullen he talent van de deelnemers beoordelen op basis van de missie die hun werd toevertrouwd. De kandidaten die zich het best onderscheiden tijdens de Master Class, krijgen een job als copywriter aangeboden bij Happiness. Kers op de taart: de ACC-campagne geniet de steun van alle kranten-, televisie- en radioregies. Zo zie je maar dat iedereen het eens is over goede ideeën.
 

JOBS




INTERVIEW

Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine (The Avant Guide Institute)

Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine (The Avant Guide Institute)



DOSSIER  



Merit Awards 2018: de laureaten


Dit jaar bestond de jury van de Merit Awards naast de redactie van MM uit Isabelle Peeters (BBDO), Madeleine Leclercq (Tramway 21), Davy Caluwaerts (Zenith), Gregory Ginterdaele (DDB) en...


en savoir plus


Toen Volkswagen in Duitsland zijn mediabureau verving door een AI-platform


Twee jaar geleden vertrouwde Volkswagen zijn digitale mediabudget toe aan het Deense mediabureau Blackwood Seven ten nadele van MediaCom. Geen groot nieuws, ware het niet dat Blackwood Seven dat...


en savoir plus


De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier