SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Duval Guillaume geniaal voor Carlsberg

Dinsdag 22 April 2014


Duval Guillaume geniaal voor Carlsberg
Assets :
'Kind of genius way to travel. Kind of.' 'Kind of genius way to fly. Kind of.' 'Kind of genius slow motion. Kind of.' poster 'The whole budget' poster 'Something provocative' poster 'Ad so dumb' poster 'Ad so obvious' poster 'So inspired'
Credits :
Client : Carlsberg Breweries
Contacts : Olga Lee, Valeriya Krynetskaya, Thomas Lohren Busch
Agency : Duval Guillaume
Account Director : Elke Janssens
CD : Geoffrey Hantson
CD : Katrien Bottez
Creation : Jérémie Goldwasser
Creation : Lennert Vedts
Strategic Director : Piet Wulleman
Digitzal Strategic Director : Kris Hoet
Account Manager : Jochen Van Lysebettens
Agency Producer : Marc Van Buggenhout, Tuyen Pham Xuan
Film Production Company : Hobby Film
Director : Oskar Bard
Executive Producer : Calle Isberg
Producer : Erik Liss

Duval Guillaume onthulde de eerste elementen van zijn wereldwijde campagne voor de internationale lancering van Seth & Riley's Garage, de alcoholhoudende limonade van Carlsberg Group.

Zoals begin april aangekondigd, werd Duval Guillaume na raadpleging geselecteerd als global lead agency om de wereldwijde invasie van Seth & Riley’s Garage te ondersteunen. Het product in kwestie is een alcoholhoudende limonade die op de markt wordt gebracht door Carlsberg Group, dat al klant is bij het Antwerpse bureau. Het drankje is al te koop in Canada en Rusland; Denemarken en de Baltische staten zijn de volgende geplande markten, in afwachting van de rest van Europa.
 
Geoffrey Hantson, executive CD: “Seth & Riley's Garage is een zeer verfrissende drank op basis van citroenlimonade met een heel klein beetje alcohol. Met andere woorden, een ‘hard lemonade drink’, om de officiële beschrijving te hernemen, die helemaal aansluit bij de traditie van de Amerikaanse ‘home made’ limonades. Finland lag aan de basis van het concept en deed in 2012 dienst als testmarkt. Gezien het succes aldaar besloot Carlsberg de wereld te veroveren met zijn nieuwe drankje.” Dat is een première voor de groep in de categorie ‘hard drinks’.
 
“Seth & Riley's Garage richt zich vooral tot relaxte jongeren van ouder dan 25 die graag van het leven genieten”, aldus Valeria Krynetskaya, directrice innovatie bij Carlsberg Group. “Jongeren van nu die goed in hun vel zitten en niet bang zijn nieuwe dingen te proberen en te ondernemen. Kortom, ‘happy-go-lucky’ jongens en meisjes. »
 
“Het woord ‘garage’ in de naam was het vertrekpunt van het concept”, vervolgt Hantson. “De meeste grote ondernemers en genieën van de vorige en onze eeuw ontwikkelden hun ‘big idea’ op die plek. Dan denk ik natuurlijk aan Bill Gates of Steve Jobs. Maar naast die twee of drie geniale ideeën en succesverhalen, zijn er hoeveel blijven steken in het hoofd van hun bedenkers?” En vooral, wie maalt daarom? Want is het allerbelangrijkste (en laten we nu even niet aan de centen denken) niet dat we durven dromen? Of gewoon durven in het algemeen?
 
“Ik heb er een hekel aan mijn creatieven met hun handen in hun haar aan hun bureau te zien zitten, terwijl ze stukken papier volkrabbelen”, zegt de CD. “Als ik dat zie, raad ik hun altijd aan een wandelingetje te gaan maken, iets te gaan drinken of zelfs de liefde te gaan bedrijven met hun partner… Volgens mij worden goede ideeën niet geboren uit hard labeur en zweet. Integendeel, ze ontstaan omdat je je goed voelt, zonder enige druk of verplichting. Sommigen hebben dat heel goed begrepen, te beginnen met de doelgroep tot wie Carlsberg zich richt met Seth & Riley's Garage…”.
 
Vandaar de baseline ‘Kind of Genius. Kind of.’ Die het geheel perfect samenvat. Momenteel wordt ze uitgedragen via drie virale en tv-spots : ‘Kind of genius way to travel. Kind of.’, ‘Kind of genius way to fly. Kind of.’ en ‘Kind of genius way slow motion. Kind of.’ Rode draad is de absurditeit van de getoonde situatie. “Naargelang de wetgeving van de landen waar Seth & Riley's Garage gelanceerd wordt, zenden we ofwel de eerste twee uit (die een campagne op zich vormen), ofwel enkel de tweede. Die doet dienst als ‘demo’, maar dan wel een hele eigenzinnige, waarin getoond wordt hoe je optimaal van het drankje kunt genieten.”
 
Naast de spots die je kunt ontdekken op mm.be, omvat het printluik tot dusver een vijftiental tekstitems, de ene nog leuker dan de andere. De CD belooft ons verder nog een pak digitale verrassingen, maar ‘cool en op het gemak, het brandt nergens’. 

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Google DNI: een charmeoffensief van meer dan 150 miljoen euro  


Nog tot en met 11 juli kunnen Europese uitgevers opnieuw een subsidiedossier met betrekking tot nieuwsinnovatie indienen bij Google. Dan loopt de tweede inschrijvingsronde van het Google Digital...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier