SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Happiness op zijn best voor Tuborg

Zondag 18 Juni 2017


Happiness op zijn best voor Tuborg
Assets :
'Major Lazer AKA the Tuborg Beat Brewmasters' website 'Behind the scenes with Badshah' 'Beat Bottle Making Of' 'Beat Bottle Opening' DM Facebook
Credits :
Client : Tuborg / Carlsberg Breweries A/S
Contacts : Vsevolod Nikolaev, Thomas Lohren Busch, Ashvin George, Paola Palladino, Chiara Mrugalla
Agency : Happiness Brussels
CEO - Strategic Director : Karen Corrigan
Chief Innovation : Kris Hoet
Account Team : Elke Janssens, Laura Van Avondt, Tine Van Hasselt
CD : Geoffrey Hantson
Creative Content Director : Barbara Dzikanowice
Creation : Catherine Hermans
Creation : Laurie Lacourt
Copy : Catherine Quadens
AD : Laurie Lacourt
Content Providers : Lennert Vedts
Strategic Planner : Eline Goethals
Agency Producers : Sophie Gunsbourg, Bart Vande Maele
Print Producer : Pascal Delfosse
Graphic Design : Frederik Draulans
DTP : Alexandra Carosielli
Beat Bottle Production House : Beyond
Film Production Company : VICE
Director : Sam Wrench
Account Director VICE : Jono Rayner
Producer VICE : Adam Lilley
Camera Man Image VICE : Jess Dunlap
Sound Recordist VICE : Eric Bucklin
PR Agency : FUSE
PR Account Team : Danielle Sammeroff, Jonathan Drakes, Melissa Wood, Tom Dowler Editor : Remke Faber, Nick Van Puyvelde, Seth Michielssen, Simon Schuurman
Beat Bottle Producer : Anner Tiete
Sound Studio : Raygun
Music : Major Lazor
Tuborg Beat : Major Lazor (Diplo, Jillionaire, Walshy Fire)

Happiness bedacht ‘Tuborg Open’, een campagne voor het bekende Deense blonde bier. Die is het resultaat van een samenwerking met de Amerikaanse muziekgroep Major Lazer. Ze moet niet alleen de naambekendheid van het merk stimuleren, maar de muziekfans ook aanmoedigen om nieuwe geluiden te verkennen.

Geoffrey Hantson, Executive Creative Director bij Happiness: “We wonnen het globale communicatiebudget van Tuborg ongeveer een jaar geleden, na een internationale competitie. Historisch gezien is Tuborg altijd sterk verbonden geweest met muziek, in die mate zelfs dat het merk sinds 2005 zelfs zijn eigen festival heeft, het ‘Tuborg GreenFest’. Tuborg is ook de voornaamste partner van Roskilde, een van de belangrijkste rock- en popfestivals van Europa. Muziek en kennismakingen met nieuwe artiesten zit het merk dus in de genen. Het probleem is dat er mettertijd steeds meer festivals gekomen zijn en de aandacht die Tuborg kon trekken geleidelijk versnipperd geraakte. Vandaar onze missie: Tuborg opnieuw een plaats geven als de partner bij uitstek voor muziek, en tegelijk het merkimago moderniseren.”
 
Om dat doel te bereiken ging het gelukkige bureau eerst op zoek naar een partnerschap, nog een historisch kenmerk van Tuborg. “We sloten een akkoord met Major Lazer dat erg bekend is bij ons en in het westen, maar veel minder in Rusland, China en India, de drie grootste markten van Tuborg”, aldus de ECD.
 
De samenwerking omvat de creatie van een beat van 20’’ die zou moeten leiden tot een nieuwe hit van Major Lazer en die ter beschikking gesteld werd van drie artiesten met een sterrenstatus in de eerder genoemde landen: Badshah in India, Scriptonite in Rusland en Chris Lee in China. “We vroegen elk van hen om een eigen hit te componeren op basis van de ‘Tuborg Beat’ zoals Major Lazer die bedacht had”, vervolgt Hantson. “Tegelijk hebben we een limited edition van Tuborg-flesjes in de kleuren van Major Lazer gemaakt; die produceren de beat als je ze ontkurkt.” Een hele krachttoer die te maken heeft met de lucht die ontsnapt als je de fles opent; hij is te danken aan de Antwerpenaren van Beyond.
 
De beperkte oplage werd geproduceerd op 3.000 exemplaren die verstuurd werden naar de belangrijkste influencers inzake muziek, cultuur en jeugd op de vijftien voornaamste markten van Tuborg. “Toen ze de fles openden, ontdekten ze de ‘Tuborg Beat’, maar ze konden die slechts een enkele keer horen. Op dat moment van de campagne was het de enige manier om de beat te beluisteren en te ontdekken.”
 
In het verlengde zette Happiness het platform TuborgOpen.com online, waar iedereen de beat in kwestie kan beluisteren, maar ook gebruiken voor zijn eigen muzikale creatie. “Major Lazer en een professionele jury zullen een tiental nummers selecteren en de makers ervan worden uitgenodigd om die live te komen brengen op een festival dat Tuborg in september in Rusland organiseert”, besluit Geoffrey Hantson. “Dat wordt het orgelpunt van de campagne: een festival dat uitsluitend gewijd is aan de ‘Tuborg Beat’, waarbij Major Lazer, Badshah, Scriptonite, Chris Lee en een tiental winnaars van de wedstrijd zullen optreden voor duizenden mensen, elk met hun eigen interpretatie van de beat.” In juli zullen om de jonge Russen, Chinezen en Indiërs zoet te houden minidocumentaires over de creatie van de drie nummers van de plaatselijke artiesten online gezet worden op een site. Die werden gemaakt in samenwerking met Vice. Bravo!
 

JOBS


INTERVIEW

Mark Tungate:

Mark Tungate: "Er bestaat geen enkele andere prijs zoals de Epica Awards"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier