SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

TBWA geobsedeerd voor CBC

Zondag 5 Februari 2017


TBWA geobsedeerd voor CBC
Assets :
spot Tv 'film d'action' spot Tv 'bus' radio 'auto' radio 'police' radio 'kangourou' radio 'chaussette' radio 'Ecosse'
Credits :
Client : CBC
Contacts : Sandra Circhirillo, Valérie Stoupy, Aurélie Piel
Agency : TBWA\BRUSSELS
CD : Marie-Laure Cliquennois
CD : Gert Pauwels
Creation : Marie-Laure Cliquennois
Creation : Vincent Nivarlet
Creation : Eric Maerschalck
Creation : Michael Mikiels
Account Team : Geert Potargent, Pauline Kinet, Emilie Kino
Strategy : Stephanie Vercruysse
Film Production Company : SAKE
RTV Producer : Mieke Vandewalle
Director : Annabel Sougné
DOP : Benjamin Speyer
Image Bank : Getty Images, Shutterstock, 123R
Photographer : Annabel Sougné
Art Buyer : Elly Laureys
Post-Production : SAKE
Post-Producer : Geneviève Paindaveine
Online Edit & Colorgrading : Enzo Piccinato
Sound : Gwenn Nicolay
PR : Pride

TBWA Brussel maakte alweer een originele campagne voor CBC. Die toont op vrij absurde wijze aan dat je tegenwoordig altijd en eender waar aan je bank kunt denken. Dat geldt al helemaal als ze CBC heet: dan krijg je overal en op elk moment antwoord op je vragen.

“Tegenwoordig doet iedereen graag wat hij wil wanneer hij wil”, aldus CBC. “Dat geldt ook voor onze bankgewoonten: we willen waar we ook zijn onze betalingen kunnen doen, een simulatie voor een autolening maken op zondag, de stand van onze rekening controleren op eender welk moment van de dag of de nacht en zelfs ’s avonds laat met een specialist praten.” Dat heeft CBC goed begrepen en de bank stelde dus een hele resem kanalen op punt om haar klanten bij te staan als dat nodig is: video chat, sociale netwerken, per telefoon, in het agentschap op afspraak en diverse apps.”
 
Vandaar de campagne ‘A vos côtés quand vous le sentez’ van TBWA Brussels. Marie-Laure Cliquennois, CD: “Om dat idee te illustreren maakten we tv-spots die op absurde maar onweerlegbare wijze aantonen dat je aan je bank kunt denken in de bus, in de bioscoop, op de luchthaven, bij het ontbijt, ’s avonds en zelfs tijdens het weekend. Met andere woorden, CBC is er voor zijn klanten als die daar behoefte aan hebben.”
 
“Hoe kun je aan de beurs en de Bel20 denken als je op de bus zit?” “Hoe kun je aan je bank denken als je in de bioscoop naar een actiefilm zit te kijken?” en “Hoe kun je over een hypothecair krediet nadenken op de luchthaven?”. De antwoorden zijn misschien niet altijd even geloofwaardig, maar wel bijzonder grappig, in alle drie de virale en tv-spots. Het radioluik sluit hier perfect bij aan.
 
“Deze campagne is een UFO”, besluit de CD. “Te beginnen op televisie, waar de producties breken met alle bestaande codes en CBC presenteren als een dynamische bank die mee is met haar tijd dankzij de vele digitale investeringen, maar die toch dichtbij haar klanten staat. Helemaal anders dan bij de grote instellingen die over alles beslissen en de klanten niet anders kunnen dan volgen. Op de radio vertrekt de campagne ook van een woord en komt de redenering via de associatie van verschillende ideeën uit bij een bankkwestie en het aangepaste antwoord van CBC.”
 
De campagne ging vorige week van start op televisie. Het radioluik begint maandag met spots van 30’’, ondersteund door kortere versies van 15’’. Op het platform Quandvouslesentez.be kunnen de bezoekers niet alleen de spotjes herbekijken, maar ook kennismaken met de verschillende diensten van CBC dat er altijd staat als je dat nodig vindt. 

JOBS


INTERVIEW

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier