SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

DDB/Bol.com : "De onmogelijke signeersessie"

Woensdag 26 Oktober 2016


DDB/Bol.com :
Assets :
video poster poster robot
Credits :
Client : Bol.com
Contacts : Niels Moes, Daan Wouters
Agency : DDB Brussels
CD : Peter Ampe
CD : Odin Saillé
Creation : Danny Vissers
AD & Copy : Tom Meijer, Silke Beurms
Account Team : Francis Lippens, Romy Vierhouten
Strategy : Dominique Poncin, Jorian Vanvossel
Digital Design : Wieste De Ridder
Motion Design : Sven Verfaille
Producer : Stefanie Warreyn
PR : Kenn Van Lijsebeth
TV Producer : Brigitte Verduyckt
DOP : Adrien Moormann
PR Bol.com : Lewis PR
Design Lab : Beyond.io
Special thanks to : Matthijs

Na de beroemde ‘Online Signing Sessions’ slaat DDB Brussels alweer een opvallende slag voor Bol.com. Deze keer pakt het bureau ter gelegenheid van de Boekenbeurs in Antwerpen uit met de ‘Impossible Signing Sessions’.

Ter herinnering, in 2013 organiseerde DDB Brussels ter gelegenheid van de Boekenbeurs in Antwerpen een unieke signeersessie die volledig online verliep en vandaar ook de ‘Online Signing Session’ op bol.com werd gedoopt. De klanten van het online verkoopplatform konden hun boeken toen laten signeren tijdens een ‘chat’ met de auteurs van dienst (Jeroen Meus en Luc Deflo). Gezien het succes werd het experiment het jaar erna overgedaan in Nederland, met niemand minder dan Mister Da Vinci Code, Dan Brown, die akkoord ging om het spel mee te spelen voor de promotie van zijn nieuwe bestseller ‘Inferno’.
 
Dit jaar is het opnieuw prijs, met alweer een totaal unieke en zelfs onmogelijke activering. Of toch voor de gemiddeld mens, maar niet voor de creatieven van DDB die erin slaagden een signeersessie met acht wereldwijd bekende auteurs te organiseren. Die gingen alle acht akkoord om gedurende de twaalf dagen dat de Boekenbeurs duurt hun boeken te signeren, van openings- tot sluitingstijd, zonder enige onderbreking (zelfs geen plaspauze!). Wat het helemaal bijzonder maakt is dat een van de auteurs zelfs al sinds 1928 de pen, pardon de pijp, aan Maarten heeft gegeven.
 
“Paul van Ostaijen zal zijn boeken signeren”, bevestigt ECD, Peter Ampe. “Net zoals Nicci French, Paula Hawkins, Andy Griffiths, David Baldacci, David Lagercrantz en Robert Harris. Het idee was om aldus de naambekendheid van Bol.com dat twaalf miljoen titels aanbiedt te versterken, maar ook een beetje een ironische knipoog maken naar de vele uitgevers die zoals elk jaar aanwezig zullen zijn op de Boekenbeurs met een overaanbod van BV’s die hun kookboeken, biografieën, enzovoort komen signeren.”
 
Begrepen hoe het werkt? Francis Lippens, Account Director bij DDB, legt uit: “Natuurlijk zullen al die grote namen en dichters niet lijfelijk aanwezig zijn, elke dag en van ’s morgens tot ’s avonds. Ze hebben echter wel allemaal zelf of via hun rechthebbenden hun toestemming gegeven om een robot in hun plaats te laten signeren. Op de stand van Bol.com zal een arm voorzien van een balpen dus hun boeken signeren, in hun eigen geschrift wel te verstaan. Het was een hele krachttoer om deze actie te kunnen verwezenlijken. We hebben contact moeten opnemen met een tiental leveranciers alvorens we Research & Design Lab Beyond vonden. Zij slaagden erin om het geschrift van de auteurs zo dicht mogelijk te benaderen binnen een redelijke tijdspanne.”
 
De actie wordt aangekondigd via een radioteasing die doorverwijst naar de Boekenbeurs en naar een online film met daarin de overleden dichter. Verder zijn er ook advertenties, een actie met Metro, affichage (papier en digital), DM en PR voorzien. Dat laatste luik is in handen van Lewis. 

JOBS


INTERVIEW

Mark Barber (Radiocentre):

Mark Barber (Radiocentre): "Radio is niet alleen een tactisch medium."



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier