SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

FamousGrey scoort voor Ketnet

Dinsdag 4 Oktober 2016


FamousGrey scoort voor Ketnet
Assets :
spot Tv 'Forel' spot Tv 'Cavia' radio website
Credits :
Director : Moon Blaisse
Executive Producer : Eurydice Gysel
Producer : Nele Carlier
DOP : Grimm Vandekerckhove
Art Direction : Tanker, Stefan Jakiela
Editor : Ward Geerts
Grading : Olivier Ogneux
Post-Production : Czar
Sound : Cobra
Client : VRT – Ketnet
Agency : FamousGrey
CD : Katrien Bottez
CD : Laurent Dochy
Creation : Eva De Jonckheere
Creation : Catheline Leroy
Designer : Tessa Persoon
Developer : David Viaene
TV Producer : Charlotte Bodson
Business Director : Mieke Van de Gehuchte
Brand Leader : Charlotte Ghekière
Project Leader : Hans Michiels
Film Production Company : Czar

FamousGrey ontwikkelde een nieuwe campagne voor Ketnet om de 'Ketnet gameweken' aan te kondigen. Dat is een reeks programma's dat de misvattingen over gamen wil doorbreken.

“Aangezien het een van de favoriete bezigheden van veel jongeren is, lanceert Ketnet de ‘Ketnet gameweken’”, aldus het beroemde bureau. “Van eind september tot eind oktober zal de zender specifieke programma's en onderwerpen over gamen in zijn programmaschema aanbieden. De term 'gamen' wordt maar al te vaak misbegrepen door de ouders. Terwijl kinderen met computers, tablets en mobiele apps laten spelen eigenlijk veel positieve dingen met zich meebrengt. Om de lancering van deze speciale programma's aan te kondigen, lanceert FamousGrey een nogal buitengewone campagne die luidt: 'Gamers scoren ook in het echt'.
 
De campagne richt zich tot de ouders en omvat twee tv-spots, twee radiospots en de website gamers-scoren-ook-int-echt.ketnet.be waar ouders tien argumenten kunnen terugvinden over hoe gamen kinderen kan helpen scoren in het echte leven...


“Door ouders en jongeren specifieke programma’s over dit onderwerp aan te bieden, wil de zender aantonen dat gamen niet het driekoppig monster is dat ouders zich vaak voorstellen. Want kinderen laten spelen met computers en videospelletjes kan effectief een positieve impact uitoefenen op het echte leven, gaande van betere schoolresultaten tot de ontwikkeling van een aantal vaardigheden voor het toekomstige professionele leven van de kinderen.”
 
Het audiovisuele luik slaagt hier het best in, en meer bepaald door de grappige en vooral absurde toon. Een van de twee tv-spots toont een modelgezin waarin dochter Juliette het haar heeft van haar mama en de lach van haar papa. Alleen haar technische vaardigheden lijken van een onbestemde bestemming gekomen. Door te gamen dus, aldus luidt de voice-over. Waarna de cavia van het gezin opstijgt in een zelf in elkaar geknutselde helikopter. Eenvoudig, effectief en high level.

JOBS


INTERVIEW

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)



DOSSIER  



B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus


IAB Mixx Awards 2016: de gouden cases  


Dit jaar reikte de jury van de IAB Mixx Awards zeven Gold uit. Die bekronen zeven verschillende adverteerders en campagnes, gemaakt door vijf bureaus. Een close-up van deze gouden campagnes voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier