SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

LDV daagt uit voor Special Olympics

Dinsdag 30 Augustus 2016


LDV daagt uit voor Special Olympics
Assets :
'Tomas Van Den Spiegel' 'Moussa Dembélé' Facebook Twitter website Twitter 'Pieter' Twitter 'Tomas' Twitter 'Yanina' 'atletiek' 'fiesten' 'tennis' 'zwembad' Twitter 'Borlée' Twitter 'Greg' Twitter 'Jan' Twitter 'Karl' Twitter 'Karl' Twitter 'Kevin' Twitter 'Moussa'
Credits :
Client : Special Olympics Belgium
Contacts : Zehra Sayin, Inge De Rouck, Cathalina Daniëls
Agency : LDV United
Managing Director : Petra De Roos
CD : Kristof Snels
Creation : Dennis Vandewalle
Creation : Dries De bruyn
Account Team : Dimitri Mundorff, Jilze Gerritsen, Innie Tran
Strategy : Tomas Sweertvaegher, Eline Goethals
Design : Jeffrey Uten
Digital Producer : Nick Gorrebeeck
Film Production Company : Lucifer Films
Director : Kurt De Leijer
Photographer : Dirk Leunis
Online Development : Lunar Gravity

LDV United ontwikkelde opnieuw een uitstekende sensibiliseringscampagne voor Special Olympics Belgium. Die moet ook deze keer het taboe dat nog steeds rond atleten met een mentale handicap hangt doorbreken.

Iedereen herinnert zich de veelvuldig bekroonde campagne voor Special Olympics Belgium waarin Kevin De Bruyne de ogen van een atleet met het syndroom van Down had. Hiermee doorbraken de speler van Manchester City en andere atleten als Kim Gevaert of Jean-Michel Saive het taboe dat nog steeds rond atleten met een mentale handicap hangt. Voor de nieuwe campagne bedachten de creatieven van het Antwerpse bureau ‘Play Unified’ wedstrijden tussen atleten van de Special Olympics en andere bekende Belgische sporters zonder handicap. Zo werden Moussa Dembélé, Pieter Timmers, Yanina Wickmayer, Tomas Van Den Spiegel, Greg Van Avermaet en de broers Borlée gerekruteerd via de sociale netwerken, nadat ze ingingen op de uitdaging om de uitnodiging van de Special Olympics-deelnemers te aanvaarden.
 
Zehra Sayin, co-CEO van Special Olympics Belgium: “Via de campagne willen we sociale inclusie promoten door middel van unified sports. We willen reguliere atleten en atleten met een verstandelijke beperking samen aan het sporten krijgen in hetzelfde team zodat ze hun trainingen en sportieve ervaringen kunnen delen. Het principe is simpel: samen trainen en sporten zorgt voor wederzijds begrip en wakkert vriendschappen aan. Unified spelen haalt het beste uit de atleet naar boven. Leert de ene iets bij over techniek, dan krijgt de andere een lesje in beleving en overgave. We hopen dan ook dat we zeer binnenkort voor een paar wedstrijden tussen onze Special Olympics-atleten en de bekende Belgische sporters kunnen gaan supporteren! Deze campagne kadert in de doelstelling van Special Olympics Belgium om tegen 2020 maar liefst 20.000 Belgische atleten met een verstandelijke beperking aan het sporten te krijgen.”
 
“Intussen worden de challenges van de Special Olympiërs massaal opgepikt op de sociale mediakanalen”, luidt het verheugd bij LDV United. “Moussa Dembélé deelde de uitdaging van Special Olympiër Christophe alvast via zijn sociale media waarop Jérôme Efong Nzolo en Kevin De Bruyne spontaan mee op de kar sprongen en Tomas Van Den Spiegel trommelde prompt een paar Belgian Lions op. Benieuwd of ook de anderen de uitdaging aangaan.”
 
Het ‘Play Unified ‘ concept wordt uitgebreid toegelicht op het gelijknamige platform. Daar vind je ook informatie over Play Unified en de Special Olympics-atleten die de bekende sporters uitdagen. LDV preciseert nog dat iedereen zijn engagement kan tonen door de campagne te delen (#PlayUnified) en te liken op Facebook, of door zich te registreren als kandidaat om zelf aan Unified-sporten te doen. En ook sportclubs kunnen zich daar registreren enerzijds om te tonen dat ze Play Unified steunen en anderzijds om zelf een Play Unified-club te worden en het officieel label te verkrijgen.

JOBS


INTERVIEW

Het woord van de Cannes PR-jury: Annick Boyen (Weber Shandwick)

Het woord van de Cannes PR-jury: Annick Boyen (Weber Shandwick)



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier