SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

DDB vertrekt op een mondiale tournee met Belgische Brouwers

Woensdag 17 Augustus 2016


DDB vertrekt op een mondiale tournee met Belgische Brouwers
Assets :
radio social video website
Credits :
Client : Brasseurs Belges, VLAM
Contacts : Marina Sablon, Evy De Kock
Agency : DDB Brussels
CD : Peter Ampe
CD : Odin Saillé
Creation : Tom Meijer
Creation : Silke Beurms
Creation : Veronique Vier
Account Team : Francis Lippens, Kirsten Vanderbeke, Lotte Eeckhout
Radio Producer : Brigitte Verduyckt
Design : Marlène Wautot, Bruno Van Lier, Coraline Barbe, Benjamin Hiffe
Video : Sven Verfaille, Adrien Moormann
Web : Christophe Gesquière
PR : Kenn Van Lijsebeth
Social : Laurent Righetti, Sander Verniers
Digital/Banners : Stefanie Warreyn, Victor Mary, Aymeric Montois
Radio Production Company : Sonicville

In het kader van de campagne ‘Fier op ons bier’ en naar aanleiding van de ‘Dag van het bier’ op 5 augustus werkte DDB Brussels een omvangrijke internationale actie uit voor de Belgische Brouwers en VLAM.

Om 18u (lokale tijd) hieven bierfans in 17 grootsteden het glas, gevuld met onze vaderlandse bieren, op onze gezondheid. “Dit jaar viel de wereldwijde hoogmis van het bier op 5 augustus”, aldus DDB Brussels. “Om deze unieke feestdag in de verf te zetten, bedachten we voor de Belgische Brouwers en VLAM een leuke stunt. Beide organisaties slaagden erin om heel de wereld te laten toasten met Belgisch bier.”
 
“Het leek ons niet meer dan normaal om alle fans over de hele wereld te herenigen”, aldus Jean-Louis van de Perre, voorzitter van de Belgische Brouwers. “We hebben geprobeerd om iedereen op precies hetzelfde moment te laten toasten. Aangezien onze wereld in tijdzones verdeeld is, kan er dus op elk moment van de dag gevierd worden.”
 
De 17 toasts werden gefilmd en gecompileerd in een filmpje dat een verlengstuk wordt van de online actie. DDB stond in voor de gehele campagne: de PR-contacten met de verschillende landen, de promotie van het event (voornamelijk via radiospots), de productie en uitwerking van een online campagne en de sociale media... Het event werd uiteraard afgesloten in ons land, met onder andere een activering in de Belgische brasseries.
 
We vermelden nog dat het bureau en de adverteerders de Belgische landgenoten opriepen om de campagne te steunen. Het trio vroeg om foto’s waarin ze hun glas bier he en onder de hashtag # eroponsbier te posten op Facebook, Twitter en/ of Instagram.

JOBS


INTERVIEW

Leon Jacobs en Stijn Cox (Boondoggle) over Service Design

Leon Jacobs en Stijn Cox (Boondoggle) over Service Design



DOSSIER  



Kantar TNS Connected Life 2017: gebruiksaanwijzing voor de toekomst  


Wie de barometer van Kantar TNS niet kent, heeft twee keer ongelijk: de indicatoren geven een actueel beeld van de concrete trends betreffende de connectie tussen consumenten en content. Deze...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Total attribution of de expressie van de digitale chaos  


Convergentie is al een jaar of tien een druk besproken onderwerp in alle digitale kwesties. We kunnen enkel alleen maar vaststellen dat het versnipperende gebruik door de consumenten eerder leidt...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Merit Awards: waarom we onze laureaten van 2016 kozen


Op 26 januari verwelkomde Media Marketing zowat 800 vakmensen in de Bloody Louis voor de traditionele uitreiking van de Merit Awards 2017 die de meest verdienstelijke spelers en acties van 2016 in...


en savoir plus