SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

FamousGrey/Klara: "Klarafy"

Dinsdag 31 Mei 2016


FamousGrey/Klara:
Assets :
spot Tv 'Ruben' spot Tv 'Daan' spot Tv 'Bart' seeding video 'Nicole & Hugo' seeding video 'Johannes' seeding video 'Pat Krimson' 'Klarafy' 'Daan' 'Daan' 2 'Triggerfinger' 'Bart Peeters' 'Bart Peeters' 2
Credits :
Client : Klara
Contacts : Chantal Pattyn, Els Lagrou, Els De Baets, Ellen Moriau, Sander De Keere
Agency : FamousGrey
CD : Katrien Bottez
CD : Laurent Dochy
CD : Iwein Vandevyver
Creation : Iwein Vandevyver
Creation : Tom Jacobs
Project Manager : Bart De Bock
Brand Manager : Miet Lust
Development : Bert Vermeire, Romano Casellini, David Viaene
Design : Laurens Groven, Tessa Persoons
Content Webtool : Floris De Rycker, Vincent Goris, Tom Van de Goor, Iwein Vandevyver, Marc Weyts
RTV-Producer : Charlotte Bodson, Tuyen Pham, Loes Fierens
Director Seeding Films : Jan Boon
Post-Production : Sven Vanhee
Production : Who Killed Joe
Photographer Daan : Frieke Janssens
Photographer Ruben Block : Stefaan Temmerman
Photographer Bart Peeters : Hugo Van Beveren
Radio : VRT Radiospotcel

Famous kwam in nauwe samenwerking met zijn klant Klara alweer sterk uit de hoek, met de creatie van Klarafy, een webtool die Spotify-playlists vertaalt in klassieke muziek. De lanceringscampagne is al even straf.

Op dinsdag 31 mei presenteerden Famous en Klara samen Klarafy, een praktische webtool die persoonlijke muziekvoorkeuren vertaalt naar klassieke muziek. “Klassieke muziek is een verzamelnaam voor voor dan tien eeuwen muziek, een rijke schat en een onuitputtelijke bron van de meest uiteenlopende genres en stijlen”, aldus het bureau. “Hoe kun je met dat gegeven voor ogen de compositie vinden die je zal helpen een passie voor klassiek te ontwikkelen? Het antwoord is voor iedereen anders. Daarom biedt Klarafy de mogelijkheid om op een veel persoonlijkere manier kennis te maken met klassieke muziek, met je eigen muziekvoorkeuren als gids.”
 
Iwein Vandevyver, creative director bij Famous: “Oorspronkelijk zagen we Klarafy als een heel technisch gegeven. Maar mensen praten niet in technische termen over muziek, ze hebben het niet over ‘beats per minuut’, wel over de intieme verhouding en de gedeelde emotie met hun favoriete nummers. Precies deze menselijke taal hebben we gebruikt om de link te leggen tussen de wereld van pop, rock, dans, electro… en de klassieke muziek. Klarafy stelt niet alleen composities voor, maar legt ook uit waarom de stukken geselecteerd werden. Het is een serieuze denkoefening. Bovendien werden alle stukken manueel gekozen door een specialistenteam van Klara.”
 
Concreet vertrekt Klarafy van het principe dat een metalfan makkelijker aangesproken zal worden door een stuk van Wagner, omdat dat aan dezelfde criteria inzake kracht en intensiteit beantwoordt, dan door een broze pianosonate. De tool zoekt dus affiniteiten, gelijkenissen of verbanden tussen jouw favoriete muziek en klassiek. Om de conversie te realiseren doorzoekt Klarafy je Spotify-playlist aan de hand van drie criteria: je favoriete muziekgenre, de muzikale sfeer die je playlist overheerst en specifieke aanwijzingen zoals bepaalde instrumenten, types stemmen,… dringend te testen!
 
Nog even preciseren dat beroemde artiesten als Pat Krimson, Johannes Verschaeve (The Van Jets) en Nicole & Hugo Klarafy al getest hebben. Hun ervaringen werden gefilmd en verwerkt in virale video’s. Daan, Bart Peeters en Ruben Block leenden hun gezicht aan de lanceringscampagne die ook van start ging. Die bestaat naast de video’s uit tv, print, bannering en radio. 

JOBS


INTERVIEW

Philippe Gelder (Gekozen Product van het Jaar):

Philippe Gelder (Gekozen Product van het Jaar): "Het rode logo is een baken voor innovatie voor de winkelende consumenten"



DOSSIER  



Waarom Google adverteerders en YouTubers dichter bij elkaar wil brengen  


Platformen als Instagram, Snapchat en YouTube hebben de spelregels van influencer marketing de voorbije jaren grondig door elkaar geschud. Ook gewone meisjes en jongens kunnen dankzij die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Media en creatie weer onder één dak?  


De oprichting van Havas Village, Publicis One, WPP Hub en B.O.A.T.S. in eigen land. Maar ook de beslissing van Toyota om zijn Europese creatieve en mediabudgetten te centraliseren bij The...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De moeilijke bevalling van de strategische crossmedia studie  


Sinds vorig jaar werken de spelers op de markt binnen het CIM samen aan een nieuwe strategische studie. Maar het gaat traag. De verwachtingen van de media zijn niet dezelfde als die van de bureaus...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier