SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Famous laat het beest in zich los voor Engie Electrabel

Dinsdag 12 April 2016


Famous laat het beest in zich los voor Engie Electrabel
Assets :
spot Tv website poster poster
Credits :
Client : Engie Electrabel
Contacts : Benoît Crochelet, Gaetano Palermo, Maartje Berben, Suzanne Mioulet
Agency : FamousGrey
CD : Katrien Bottez
CD : Laurent Dochy
Creation : Ad Van Ongeval
Creation : Jérémie Goldwasser
Copy : Luc Libens
Brand Leader : Jonas De Wit
Business Director : Carola Michiels
Project Manager : Valentine Coget
Digital Project Manager : Bart De Bock
RTV Producer : Marc Van Buggenhout
Film Production Company : Caviar
Executive Producer : Werner De Coninck
Senior Producer : Thomas Hofman
Director : Jake Mengers
DOP : Patrick Otten
VFX Supervisor : Laurent Panissier
Soundstudio : Sonicville
Music : Gregory Caron
Post-Production : Caviar
Photographer : Jaap Vliegenthart
Producer (not on set) : An Pauwels
Production Manager : Charlotte Gesquière
Production/Agent Netherlands : Lisette Kooijman
Art Buyer : Ingrid Deuss
Production Photo : Initials LA

Famous stond in voor de campagne die de naamsverandering van Electrabel naar Engie Electrabel moet aankondigen. Kito werd naar het achterplan verwezen, maar alleen maar om plaats te maken voor een nieuw dierenpark...

“Electrabel wordt Engie Electrabel. En dat is meer dan louter een naamsverandering”, leggen ze bij het beroemde bureau uit. “De wereld verandert en de manier waarop we energie produceren en consumeren bijgevolg ook. Met een toekomst van duurzamere, slimmere en zuinigere energie voor ogen, helpt Engie Electrabel dit nieuwe tijdperk mee vorm te geven. In zijn eerste campagne nodigt Engie Electrabel iedereen uit om dag na dag beter om te gaan met energie, met innoverende oplossingen voor een slimmer verbruik. De campagne toont aan dat het merk zich als nooit tevoren inzet voor de toekomst van onze energie. Ze trekt resoluut de kaart van het optimisme en alle voordelen van een betere omgang met energie.”
 
In de campagne is geen rol meer weggelegd voor Kito, de bekendste energievretende hond van ons koninkrijk. Ze stelt wel het engagement en de nieuwe identiteit van het merk voor: een nieuw logo, een nieuwe campagnelijn – ‘Jouw energie, elke dag beter’ – en een nieuwe boodschap. Op het programma, sinds deze week: affichage, tv, radio, een wikkel in Metro en een digitaal luik.
 
In de tv-spot maken we kennis met een heel aantal nieuwe personages – van de katten uit het huis tot het speelgoed van de kinderen. De regie van de spot was in handen van Jake Mengers, de 3D-artiest die ook verantwoordelijk was voor de beroemde ‘Dancing Poney’ (meer dan 12 miljoen views op YouTube).
 
Deze eerste fase wordt gevolgd door een tweede campagne waarbij het accent zal liggen op de ‘boxx’, het nieuwe digitale brein in huis, en meer bepaald de enige slimme thermostaat op de markt die het energieverbruik in real time meet en vertaalt in euro’s. Boxx is een concreet voorbeeld van de tools die Engie Electrabel aanbiedt om beter om te gaan met energie...

JOBS


INTERVIEW

Leon Jacobs en Stijn Cox (Boondoggle) over Service Design

Leon Jacobs en Stijn Cox (Boondoggle) over Service Design



DOSSIER  



Kantar TNS Connected Life 2017: gebruiksaanwijzing voor de toekomst  


Wie de barometer van Kantar TNS niet kent, heeft twee keer ongelijk: de indicatoren geven een actueel beeld van de concrete trends betreffende de connectie tussen consumenten en content. Deze...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Total attribution of de expressie van de digitale chaos  


Convergentie is al een jaar of tien een druk besproken onderwerp in alle digitale kwesties. We kunnen enkel alleen maar vaststellen dat het versnipperende gebruik door de consumenten eerder leidt...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Merit Awards: waarom we onze laureaten van 2016 kozen


Op 26 januari verwelkomde Media Marketing zowat 800 vakmensen in de Bloody Louis voor de traditionele uitreiking van de Merit Awards 2017 die de meest verdienstelijke spelers en acties van 2016 in...


en savoir plus