SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Air handelt voor Le Soir

Maandag 21 September 2015


Air handelt voor Le Soir
Assets :
spot Tv print 'banc' print 'chaise' print 'fauteuil'
Credits :
Client : Le Soir
Contacts : Gregory Vandenschrick, Didier Hamann
Agency : Air Brussels
ECD : Eric Hollander
CD : Joeri Van Den Broeck
CD : Dieter De Ridder
Creation : Catherine Quadens
Creation : Jean-Marc Wachsmann
Account Team : Natacha Malou, Georgia Vandenberghen
Film Production Company : Latcho Drom
Producer : Yves Legrève
Director : Nicolas Torres Correia
Sound : Sonicville
TV Producer : Bérengère Lurquin
Photographer : Marc Paeps
Art Buyer : Anne Gruszow

Air onthulde zijn eerste campagne voor Le Soir. Die moet de Franstalige krant herpositioneren, te beginnen met de nieuwe baseline ‘Le Soir. Je lis donc j’agis.’

“De nieuwe imagocampagne beantwoordt aan een evolutie in de manier waarop de lezers het nieuws dat Le Soir via zijn verschillende communicatiekanalen aanbiedt consumeren (print, website, mobile, apps, sociale netwerken, enzovoort)”, luidt het bij Rossel. “Naast de betrouwbare, onafhankelijke kwaliteitsjournalistiek die Le Soir al meer dan een eeuw met trots aflevert, hebben de lezers vandaag behoefte om zich te herkennen in een merk dat steunt op inspirerende waarden die blijk geven van burgerzin. Ze willen een nuttige krant.”

Aan het roer van deze campagne staat Air, het nieuwe bureau dat de uitgever enkele maanden geleden selecteerde om de fakkel over te nemen van La Petite Boîte van Havas WW Brussels. “De campagne kadert het merk volledig in het participatieve burgerschap dat het publiek van Le Soir zo dierbaar is”, aldus de ECD van Air, Eric Hollander. “Het gaat niet alleen om een andere belichting. Via al zijn touchpoints biedt Le Soir zijn lezers tools waarmee ze in hun eigen leven kunnen handelen, net zoals in de samenleving.” Vandaar de baseline. Momenteel omvat de campagne een tv-spot van 30” en magazineadvertenties. De komende dagen wordt ze aangevuld met in paper advertenties en een online activering.

De spot van 30” is het werk van Latcho Drom en de regisseur Nicolas Torres Cor- reia. Hij toont een reeks lezers die vertellen wat het lezen van Le Soir voor hen betekent en elke dag helpt te doen: lopen, luisteren, boycotten, durven, vertrekken, choqueren, schreeuwen,... Handelen, met andere woorden.

“Lezers willen zich kunnen herkennen in een merk dat steunt op inspirerende waarden doorgegeven door wat Le Soir onderscheidt van de rest: kwaliteitsjournalistiek, betrouwbaarheid en onafhankelijkheid”, besluit Didier Hamann, de directeur van de krant. 

Catherine Quadens die de campagne samen met haar kompaan Jean-Marc Wachsmann bedacht, stond er ook op om te handelen. Dat deed ze via een korte home made video

JOBS


INTERVIEW

Vivian Schiller (Weber Shandwick):

Vivian Schiller (Weber Shandwick): "De waarheid heeft tegenwoordig meer te maken met emotie dan met feiten"



DOSSIER  



Nemen de consultants de reclame over?   


Op de belangrijke markten opent The Big Five de laatste jaren de portefeuille om allerhande digitale, service design en creatieve bureaus over te nemen. Palmen bedrijven als Deloitte Deloitte en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Wat kunnen media leren van de porno-industrie?  


Het begon met VHS, maar ook in digitale tijden is de impact van de pornowereld op nieuwe media en marketingtechnieken groot. Affiliate marketing, augmented en virtual reality… het zijn stuk voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Kantar TNS Connected Life 2017: gebruiksaanwijzing voor de toekomst  


Wie de barometer van Kantar TNS niet kent, heeft twee keer ongelijk: de indicatoren geven een actueel beeld van de concrete trends betreffende de connectie tussen consumenten en content. Deze...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier