SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Air handelt voor Le Soir

Maandag 21 September 2015


Air handelt voor Le Soir
Assets :
spot Tv print 'banc' print 'chaise' print 'fauteuil'
Credits :
Client : Le Soir
Contacts : Gregory Vandenschrick, Didier Hamann
Agency : Air Brussels
ECD : Eric Hollander
CD : Joeri Van Den Broeck
CD : Dieter De Ridder
Creation : Catherine Quadens
Creation : Jean-Marc Wachsmann
Account Team : Natacha Malou, Georgia Vandenberghen
Film Production Company : Latcho Drom
Producer : Yves Legrève
Director : Nicolas Torres Correia
Sound : Sonicville
TV Producer : Bérengère Lurquin
Photographer : Marc Paeps
Art Buyer : Anne Gruszow

Air onthulde zijn eerste campagne voor Le Soir. Die moet de Franstalige krant herpositioneren, te beginnen met de nieuwe baseline ‘Le Soir. Je lis donc j’agis.’

“De nieuwe imagocampagne beantwoordt aan een evolutie in de manier waarop de lezers het nieuws dat Le Soir via zijn verschillende communicatiekanalen aanbiedt consumeren (print, website, mobile, apps, sociale netwerken, enzovoort)”, luidt het bij Rossel. “Naast de betrouwbare, onafhankelijke kwaliteitsjournalistiek die Le Soir al meer dan een eeuw met trots aflevert, hebben de lezers vandaag behoefte om zich te herkennen in een merk dat steunt op inspirerende waarden die blijk geven van burgerzin. Ze willen een nuttige krant.”

Aan het roer van deze campagne staat Air, het nieuwe bureau dat de uitgever enkele maanden geleden selecteerde om de fakkel over te nemen van La Petite Boîte van Havas WW Brussels. “De campagne kadert het merk volledig in het participatieve burgerschap dat het publiek van Le Soir zo dierbaar is”, aldus de ECD van Air, Eric Hollander. “Het gaat niet alleen om een andere belichting. Via al zijn touchpoints biedt Le Soir zijn lezers tools waarmee ze in hun eigen leven kunnen handelen, net zoals in de samenleving.” Vandaar de baseline. Momenteel omvat de campagne een tv-spot van 30” en magazineadvertenties. De komende dagen wordt ze aangevuld met in paper advertenties en een online activering.

De spot van 30” is het werk van Latcho Drom en de regisseur Nicolas Torres Cor- reia. Hij toont een reeks lezers die vertellen wat het lezen van Le Soir voor hen betekent en elke dag helpt te doen: lopen, luisteren, boycotten, durven, vertrekken, choqueren, schreeuwen,... Handelen, met andere woorden.

“Lezers willen zich kunnen herkennen in een merk dat steunt op inspirerende waarden doorgegeven door wat Le Soir onderscheidt van de rest: kwaliteitsjournalistiek, betrouwbaarheid en onafhankelijkheid”, besluit Didier Hamann, de directeur van de krant. 

Catherine Quadens die de campagne samen met haar kompaan Jean-Marc Wachsmann bedacht, stond er ook op om te handelen. Dat deed ze via een korte home made video

JOBS


INTERVIEW

Sofie Rutgeerts (Medialaan) over de Ad Impact Booster

Sofie Rutgeerts (Medialaan) over de Ad Impact Booster



DOSSIER  



Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De vele uitdagingen van etnomarketing  


Het aantal Belgen met niet-Westerse roots blijft gestaag groeien en dat wekt de aandacht van veel bedrijven en hun marketeers. Ze lanceren almaar meer producten die zich specifiek op deze groep...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De plaats van product placement in de contentstorm  


Terwijl veel grote adverteerders de stap zetten naar het produceren van eigen content, welt de vraag op wat nog rest van de traditionele product placement. Moeten we de Amerikaanse toer op, met...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier