SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Famous leert mannen als vrouwen denken voor 2BE

Woensdag 2 September 2015


Famous leert mannen als vrouwen denken voor 2BE
Assets :
spot Tv: 'slaapkamer' spot Tv: 'dijk' spot Tv: 'badkamer' radio poster press
Credits :
Client : Medialaan – 2BE
Contacts : Nele Baeyens, Koen Kreynen, Katia Strauwen
Agency : FamousGrey
CD : Katrien Bottez
CD : Laurent Dochy
CD : Iwein Vandevyver
Creation : Ruben De Praetere
Creation : Yves Van Hacht
Project Leader : Hans Michiels
Business Director : Mieke Van de Gehuchte
RTV-Producer : Marlies Neudt
Production : Connect The Dogs
Producer : Nicola Bové
Director : Jevon Lambrechts
DOP : Frederic Van Zandycke
AD/Decor : Annabell Samyn
Soundstudio : Sonicville
Post-Production : Sven Vanhee

Famous bedacht een nieuwe campagne voor 2BE. Die moet niet alleen de comeback van de Champions League op de Medialaan-zender aankondigen, maar vooral duidelijk maken dat er voortaan twee wedstrijden per week zullen worden uitgezonden in plaats van een!

In Vlaanderen en naast Proximus TV heeft 2BE de uitzendrechten voor de prestigieuze UEFA Champions League in handen voor de komende drie seizoenen. Sterker nog, vanaf 15 september mag Medialaan twee wedstrijden per week uitzenden, in plaats van een, op dinsdag en op woensdag. Dat is uitstekend nieuws voor de mannelijke bevolking en iets minder leuk voor hun vrouwelijke medeburgers. Dat is ten minste het uitgangspunt van de campagne van Famous.
 
“Een man die twee avonden per week aan de buis gekluisterd zit, da’s veel. Daarom hebben we een campagne bedacht die de mannen ertoe wil aanzetten om te scoren bij hun wederhelft, zodat ze de televisie twee avonden achter elkaar in beslag kunnen nemen. We herinneren de heren eraan dat eenvoudige gedragingen zoals de wc-bril naar beneden klappen, niet (te opvallend) naar een voorbij wandelend blond stuk kijken of een avondje op restaurant plannen, het mogelijk maken om hun wederhelft gunstig te stemmen, zodat ze ten volle kunnen genieten van de Champions League…”
 
Het concept omvat drie tv-spots, vier radiospots, printadvertenties en een outdoor-actie in de zalen van Kinepolis. We zien in elke versie supporters die grote moeite doen om hun vriendinnen of vrouwen te paaien en ze aldus te overtuigen om hen twee avonden achter elkaar naar de Champions League te laten kijken, in plaats van eentje vroeger. Uiteraard zullen ze hun inspanningen dan ook moeten verdubbelen.
 
Een dikke pluim voor het radioluik dat duidelijk erg grappig is. Collega Griet moet er nog steeds om lachen...

JOBS




INTERVIEW

Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine (The Avant Guide Institute)

Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine (The Avant Guide Institute)



DOSSIER  



Merit Awards 2018: de laureaten


Dit jaar bestond de jury van de Merit Awards naast de redactie van MM uit Isabelle Peeters (BBDO), Madeleine Leclercq (Tramway 21), Davy Caluwaerts (Zenith), Gregory Ginterdaele (DDB) en...


en savoir plus


Toen Volkswagen in Duitsland zijn mediabureau verving door een AI-platform


Twee jaar geleden vertrouwde Volkswagen zijn digitale mediabudget toe aan het Deense mediabureau Blackwood Seven ten nadele van MediaCom. Geen groot nieuws, ware het niet dat Blackwood Seven dat...


en savoir plus


De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier