SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Is Buzzfeed het model dat newssites moeten imiteren?

Maandag 18 Augustus 2014


Is Buzzfeed het model dat newssites moeten imiteren?
Vast en zeker, als we mogen voortgaan op de 37 miljoen euro die de Amerikaanse site (die onder andere newsmonkey.be inspireerde) wist bij elkaar te krijgen. Dankzij dit vers kapitaal kan de site nieuwe bureaus openen in de rest van de wereld en vooral investeren in online video via de oprichting van Buzzfeed Motion Pictures. De waarde van de site die prat gaat op 150 miljoen unieke bezoekers wordt geschat op 637 miljoen euro. Dat is bijna vier keer zoveel als The Washington Post. Daar waar Buzzfeed eerst werd uitgelachen vanwege zijn ‘lolcasts’ (lijstjes en rangschikkingen in alle maten en soorten), groeide hij in een paar jaar tijd uit tot een ernstige rivaal voor de traditionele newssites. Er werden gereputeerde journalisten aangeworven (bij de 550 werknemers bij het bedrijf zitten meer dan 200 redacteurs) en traditionelere rubrieken in het leven geroepen (politiek, internationaal, economie,…). Resultaat: sinds vorig jaar is Buzzfeed naar verluidt rendabel. De sleutel tot zoveel succes? De viralisering van zijn content. Drie kwart van het bereik komt via de sociale netwerken. De inkomsten van de site worden geschat op 90 miljoen euro, hoofdzakelijk afkomstig uit native advertising, in afwachting van de video in de toekomst. Het bedrijf heeft al een productie-eenheid in Los Angeles. Het aanbod zal worden uitgebreid om langere formaten te kunnen aanbieden, net zoals hele korte formaten voor mobile. De oprichter en CEO van Buzzfeed, John Peretti (foto) zou zelfs plannen koesteren om in samenwerking met Hollywood langspeelfilms te gaan draaien. Net zoals onze vriend Kristof Janssen kunnen we ons dus afvragen of "traditionele bedrijven nog wel het hoofd kunnen bieden aan deze pure players die door beleggingsfondsen gefinancierd worden.”

Een marketing project in gedachten ? Een bureau opzoeken


ARCHIVE / MEDIA - ONLINE

JOBS


INTERVIEW

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)



DOSSIER  



B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus


IAB Mixx Awards 2016: de gouden cases  


Dit jaar reikte de jury van de IAB Mixx Awards zeven Gold uit. Die bekronen zeven verschillende adverteerders en campagnes, gemaakt door vijf bureaus. Een close-up van deze gouden campagnes voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier