SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Open data - 'Belgium: one point'

Zondag 16 September 2018


Seen from Space: Open data - 'Belgium: one point'
Een van de elementen die aan bod komen in het boeiende ‘Internet Health Report’ van de stichting Mozilla, is de verhouding van de verschillende landen wereldwijd tot Open Data. Het punt wordt behandeld in een wereldwijde barometer. Die evalueert de manier waarop de overheid de informatie die ze inzamelt online zet en ter beschikking stelt van wie ze zou kunnen gebruiken. Er worden aldus 15 soorten gegevens beoordeeld op tien criteria, gaande van het gewone bestaan tot de technische kwaliteit van de informatiesets.

Onze grafiek vergelijkt de gemiddelde scores van 15 types gegevens voor België en zijn buurlanden (maar het Groothertogdom Luxemburg is er niet bij). De algemene cijfers per land (de pie charts onderaan) zeggen veel over de ‘open data’ voor België. Er staan nog veel punten op de digitale to do list. Als we kijken naar de nuttige gegevensstromen voor media en marketing, is de score voor de bevolkingsgegevens eerder goed voor België. Maar helaas is ons land de slechtste leerling van de klas inzake cartografie (‘map data’).



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

An Caers (Medialaan):

An Caers (Medialaan): "Technologie zal ons helpen onze verhalen via nog meer platformen te brengen"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier