SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: MDB-pige toont een kortademige start van het jaar

Zaterdag 2 Juni 2018


Seen from Space: MDB-pige toont een kortademige start van het jaar
2017 eindigde met een daling van bijna 2% van de totale bruto bestedingen in de klassieke media. Het eerste trimester van 2018 doet het helaas nog slechter, met een daling van 3,1% ten opzichte van de drie eerste maanden van 2017. Van een index 100 in januari zijn we gedaald naar 97 in februari en 94 in maart. Alle media gaan in het rood, behalve de bioscoop. TV en affichage flirten met het evenwicht, hoewel de trend toch licht negatief is. De dagbladpers en de magazines vertonen een daling van 4%. Zelfs de radio, de goede leerling van vorig jaar, kampt met een vertraging van 5%. De gratis regionale pers verliest meer dan 30%.

Gezien per sector vermelden we de duidelijke daling bij de autofabrikanten, ondanks het salon in januari, alsook van de distributie in zijn geheel. De bestedingen van de spelers die actief zijn in online verkoop op de klassieke media, dalen sterk (-37%). In Telecom trekken Nethys en Telenet hun sector aanzienlijk naar beneden.

In afwezigheid van betrouwbare cijfers voor 2017 en cijfers voor 2018, is het helaas onmogelijk internet in dit plaatje op te nemen. De recente publicatie van de Adex Benchmark van het IAB schat dat de (netto) digitale markt in België in 2017 met 6,5% vooruitgaat. Ook als is dit een zwakke toename in vergelijking tot het Europees gemiddelde, de meerekening van digital zou de vastgestelde daling a priori aanzienlijk verzachten, zo niet doen verdwijnen.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

An Caers (Medialaan):

An Caers (Medialaan): "Technologie zal ons helpen onze verhalen via nog meer platformen te brengen"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier